söndag, juli 02, 2006

Filmtajm

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Adrien Brody; vilken kille!
Har just sett "The Jacket", som jag till slut blev tvungen att köpa på Ginza, eftersom vår lokala lika videoförättning inte har den i sortimentet, och den var så bra. Han är härlig på ett extremt fulsnyggt sätt; den där jättenäsan mitt i det smala ansiktet... Men hans ögon och hans leende lyser upp hela TV-rutan. Även om han kanske inte log så vansinnigt mycket i just den här filmen. Han var bara, med rätta, ångestfylld. Och fulsnygg.
Väl investerade 129,--, dock. Nu kan jag ju se på honom när jag vill.

Bakom min rygg sitter Liten Söt Sambo och fnittrar åt en annan film: en western a la värsta italiano-spaghetti: "A Fistful of Dynamite". Liten Söt Sambo är inte fulsnygg, han är bara söt. Och gratis.