torsdag, juli 06, 2006

Whiskeyprovning på arbetstid

Det förtärs alkoholhaltiga drycker på företaget. Redan vid eftermiddagsfikat stod det helt plötsligt tre flaskor whiskey på fikabordet och det inmundigades treor och t o m en och annan fyra här och där. Skötsamma nyblivna tvåbarnspappor ringer hem och låter osedvanligt lena på rösten: "dom tvingar mig att stanna kvar och dricka whiskey på jobbet, men vad säger du?". Den soliga altanen är nu intagen av fyra herrar som beundrar utsikten över flygfältet och industriområdet och sippar Smokehead.

Nämnde jag att chefen har semester?

4 Comments:

At 6:02 em, Blogger Bloggblad said...

Och skolfröken i mig undrar hur whiskey och bäbisar hör ihop...
Vänd på det - hur många mammor firas med whiskey av andra mammor?

 
At 6:07 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggis: Åh, det är inte den nyblivne tvåbarnspappan som firas! Dom firar ingenting, mer än kanske sommaren och solen? Och så nybliven är han nu inte, barnet har hunnit bli ett halvår tror jag... Han kan ju låta bli att andas på barnen när han kommer hem...

 
At 12:09 fm, Blogger superkryp said...

Jag tycker att det lät härligt. Jag är inte nån whiskey-kille annars, men hellre det än att jobba. Hehe. :$

 
At 9:16 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Det såg rätt härligt ut, faktiskt. Hade jag gillat whiskey hade jag kunnat sitta där, jag med.

 

Skicka en kommentar

<< Home