måndag, juli 03, 2006

Robbie for president

Det formligen haglar getingar och plus över Robbie Williams efter helgens två göteborgsspelningar. Själv såg jag honom live för 3 år sedan, på Stadion. Jag och väninnan var sura och skeptiska, särskilt som han kallat oss för "shitty Sweden" i tidningen samma dag. Det tog ungefär 3 låtar; sen gick det inte att sitta med armarna i kors och se sur ut längre. Tre gånger bad han om ursäkt och levererade sen något av det bästa jag sett live.

I helgen hade jag kunnat uppleva det igen. En jobbarkompis hade två biljetter som han inte kunde använda. Det hade bara varit att lätta lite på plånboken, sätta sig i bilen och åkt dit och uppleva den där magin som det skrivs om i tidningarna idag. Det är inte utan att jag ångrar mig lite, lite grand...

En sak undrar jag bara över recensionerna i Aftonbladet. De är totalt översvallande positiva och söndagens recension avslutas, efter alla superlativer, med "Det liknar ingenting. Ingenting". Och så ger dom 4 plus. Jag undrar bara lite stillsamt vad som då krävs för en femma?

4 Comments:

At 3:31 em, Blogger Ola Claesson said...

Robbie är inte tillräckligt mycket indie/gubbrock/kvinna-som-säger-något-viktigt för att får en femma.

Men jag önskar också jag hade varit där.

 
At 7:46 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: Ja, vad vet man. Bara att man önskar att man varit där. Nästa gång!

 
At 7:46 fm, Blogger superkryp said...

Jag tror att det saknades skräcksmink!

 
At 5:57 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: eller också fick recensenten nobben när h*n ville komma in på hotellrummet...

 

Skicka en kommentar

<< Home