tisdag, juli 04, 2006

Att registrera ett företag

Det är inte lätt, det här med företagsregistrering, har jag börjat inse. Särskilt inte för en tjej som jag, som hade 2'a i allmän matte på gymnasiet och som börjar hyperventilera och totalblockerar all hjärnaktivitet, så fort jag måste göra uträkningar och kalkyler, eller något annat som har det minsta med siffror att göra. Min sifferdefekta hjärna har gjort att, så snart det krävs minsta huvudräkning, så tar det bara stopp. Jag blir stel, stockdum och slutar tänka helt, bara intalar mig själv "jag kan inte, jag kan inte!".
Så nu sitter jag här. Kan inte koncentrera mig, kommer inte vidare, fast jag borde skicka iväg anmälan den här veckan, innan jag går på min (enveckas) semester.

14 Comments:

At 9:51 fm, Blogger Ilva said...

Jamen ring Battis da, hon kan ju!

 
At 9:55 fm, Blogger Bloggblad said...

Och jag skulle så gärna låna ut min manascher. Fast om jag då ska vara manascher och låna ut honom, kanske jag måste hänga på en stege och måla huset...

 
At 10:22 fm, Blogger Humlan said...

Är det bara huvudräkning och annan sifferlek, kan du få låna mitt huvud! Men jag kan inget om egenföretagande och budgeteringskunskaperna har nog rostat sönder, så Battis är nog till bättre hjälp!

 
At 11:37 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva, Bloggblad och Humlan: Gulliga söta ni! Tack för stöd och råd. Men jag är ju kvinna, jag Kan Själv! ;-) Dessutom är jag så pass mycket kvinna/man att jag har vett att utnyttja mina bekanta: har en vän som jobbar på Skatteverket... Han har redan fått ett mail... Fast jag undrar om jag inte ska anlita Battis som revisor framöver... Samtidigt vill jag inte lägga börda på henne, och riskera att bli ett bloggämne... :-)

 
At 1:35 em, Blogger Batbut said...

Wow, vilken tilltro ni har till mig *s*. Men Du Biggis, ring eller maila så hjälper jag till! Och jag kan skriva under ten tystnadsplikt - att jag aldrig ska blogga om Din affärsverksamhet *s*

 
At 2:06 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Sötis. Du har SEMESTER!

 
At 2:47 em, Blogger Gagga said...

Du får låna Bosse, han sköter ekonomin i tre företag redan, men då får du köra hö under tiden han räknar åt dig ;) Kram!!!

 
At 3:20 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Jag lovar att jag är bättre på att köra hö än att räkna. Kram själv!

 
At 5:46 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag hade MVG i matte... duger jag?

Jag kan en massa kryphål också.

 
At 7:42 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen: Även om du inte hade haft mvg i matte, så hade du dugt (dugt? dugit?). Kryphål? Nej, jag är oskulden och ärligheten personifierad.

 
At 10:52 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Vi kan dem alla! Vi är varje revisors mardröm. :-D

 
At 11:11 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Hihi!

 
At 11:47 em, Blogger Bloggblad said...

Dugt.

 
At 11:49 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Tack. Tänk vad du kan! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home