fredag, juli 07, 2006

Torsdagsmys

Efter välförrättat värv (jag höll faktiskt på att skriva värm...) bestämde vi träff vid Medborgarplatsens utehaksmyller. Jag hade just tryckt i mig en stor sallad, och satt och ströbläddrade i den totalt intetsägande tidningen Tove, när Liten Söt Sambo kom släntrande över torget med sin svarta hårdrocksväska nonchalant över magen, knäkorta brallor och svart (jätteskönt i värmen *not*) t-shirt med sedvanligt hårdrock-tryck och med det långa, blonda håret i hästsvans.
Det tog en stund innan han lossade det krampaktiga greppet om sin kära mediamaskin (mail, internet, mobil); den allestädes närvarande Q-Tech'en. Dessutom fick jag dela honom med ett par musiker längs vägen, men sedan var han bara min. En snabb enchilada på tacohaket, lite avstämning av hur dagen varit och vad Lilla Körsbärsblomman sagt och gjort under dagen, och sedan dök vi in i det svala, sköna biomörkret. Klämde senaste Beck-rullen, "Skarp läge", och den gillade jag jättemycket, även om handlingen var vidrig. Mycket bra skådespelarinsatser, och så den där Persbrandt då, som jag tycker så mycket om.
Efter den sena filmen intogs en öl på ett mycket varmt hak vid brofästet. Därefter promenerade vi hem över bron, hem till den svala lägenheten (åtminstone nedre våningen). Lite nattligt prat med grannen som satt ute och läste en bok på gården och sen var kvällen nästan till ända. Vi är barnfria så sällan, och varje gång har man skyhöga förväntningar; allt ska bli så kul, så roligt och mysigt. Den här gången var det precis lagom avslappnat, roligt och inga förväntningar alls. Bara han och jag. Mysigt var ordet.

7 Comments:

At 4:21 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

När vi ska mysa riktigt i den här staden, har 11 pizzerior att välja på och en biograf som är sommarstängd.

 
At 5:59 em, Blogger Humlan said...

Mmm, det låter som om Mysigt var ordet!
Skönt med sådana kvällar ibland!

 
At 10:27 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen: ELVA pizzerior?! Är det bara junkfood som bjuds i din stad? :-) Att folk inte vill gå på bio på sommaren, kan jag ju förstå men god mat, och dit räknar jag inte alltid pizza, måste man ju få!

Humlan: Det var det! Jättemysigt!

 
At 11:12 em, Blogger Batbut said...

Det är skönt att vara kär i sin man. Och det är skönt med barnvakt. Mys på ni!

 
At 11:26 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Du har så rätt! Vi fortsätter mysa, nu på tre man hand!

 
At 12:02 fm, Blogger Bloggblad said...

Och jag har haft så mycket barn och barnbarn omkring mig senaste veckorna att jag verkligen njuter av barnfria dagar...
Liiiiite svaga minnen av att vi också tog ungarna och åkte hem till föräldrar och slängde oss i nån soffa och somnade... det är väl det jag får igen nu?

 
At 8:14 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Visst är det sjukt med 11 pizzerior! Och snart öppnar en till.

Så när vi ska äta något riktigt gott åker vi till Kalmar (som är Sveriges mest restaurangtäta stad/capita)Det du! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home