onsdag, juni 14, 2006

Hopp för hårdrocken

Lordi - bilden lånad från http://www.headbanger.hu
Tror inte att Lilla Körsbäret blev alltför skadad av den lilla incidenten med goth-rockaren i lekparken förra veckan. Här hemma går hon nämligen hela kvällarna och vrålar "Hard rock hallelulja" och tittar gärna på Lordi-videon om och om igen. "Mamma, varför knuffar han omkull dörren?", "Mamma, varför svimmar tjejerna?", "Mamma, titta på han med stora tänderna!".
Och så igen: "Hard rock hallelulja", avslutat med hårdrock-tecknet i luften.
Jag törs nästan lova att Liten Söt Sambo kommer hem från Hultsfred med en signerad bild på dom hon kallar "dom finska hårdrockmonstren".

8 Comments:

At 11:01 em, Anonymous Anonym said...

Jag la ut Lordis text på bloggen, och skrev att jag gillade den. Då vakna någon religiös fanatiker. Skrev mej en kommentar, som jag svarade djävulskt på. Då var det kört! Fick en massa kommentarer, med olika namn,, dock från samma ip-nummer??Hm! Tack o lov går det lätt att ändra på kommentarfunktionen!
JAG GILLAR LORDI! *skratt* (så gammal jag är)

 
At 12:42 fm, Blogger Humlan said...

Visar han dessutom bild på vem som ska ha den, så smälter väl maskerna av dem... Kanske den där söta bilden som du hade här förut, när hon också var målad i ansiktet...
Men det kan nog vara en tankeställare för oss vuxna, vad som är skrämmande för barn, och vad som inte är det!

 
At 7:20 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Och jag som trodde att smittkoppor var utrotat från jorden.

Fast bra är de!

 
At 10:30 fm, Blogger maruschka said...

Hihi...
Jag läste hos Jenny att hon vill bli paleontolog?
Hittade en rolig länk där barn i årskurs två använder en kaka för att lära sig.

http://www.katolska.com/lefo/Klass2Blad/2-1-1-2-swe.htm

 
At 10:34 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Rita: Ja, tänk vad folk kan gå igång på olika saker! Lordi rules!

Humlan: Haha! Smältande hårdrockmonster...

Mams: Smittkoppor, jag trodde det var finnar!?

Maruschka: Bra tips. På Skansen och olika välsorterade pysselbutiker finns dessutom att köpa stelnad lera med mini-dinosarieskelett i, komplett med borste och 'hacka'! Hon var totalt koncenterad i en halvtimme med att hacka, borsta och blottlägga fossil!

 
At 12:25 em, Blogger Gagga said...

Måste bara berätta för dig att årets åttonde o sista kalv här hos mig blev en jättesöt Biggis :)

 
At 1:06 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Ååååå, vad glad jag blir! Tack snälla söta Gagga - jag är oerhört smickrad och glad! Ska genast ta mig en tur och titta på underverket! Puss på dig!

 
At 5:26 em, Anonymous Anonym said...

Tuff mamma och tuff dotter! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home