onsdag, maj 17, 2006

Det börjar dra ihop sig

Imorgon kommer min chef hem från Aten. Innan veckan är slut måste jag prata med honom om mina kan-själv-planer. Peppar mig själv med att det kommer att gå alldeles lysande; att han tycker att det är ett bra förslag som vi båda i förlängningen kan vinna på. En sån där tjusig "win-win-situation" som man så fint talar om. Under tiden fortsätter jag jobba, traggla, tjata på journalister, registrera, göra radiouppföljningar och äta stabbiga luncher. Söders mastigaste, matigaste luncher får man garanterat på Vendetta på Södermannagatan. Det räcker inte med EN doggybag där, du behöver en resväska om du vill ta resterna med dig hem.

6 Comments:

At 10:33 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

följ ditt hjärta...

 
At 10:48 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Men jag får inte plats i halsgropen...

 
At 12:00 fm, Blogger Humlan said...

*asg* Svälj!!!

 
At 12:06 fm, Blogger Humlan said...

...så du äter ute två dagar i veckan, resten rester? ;-)

Ibland är faktiskt inte idén med buffé där man väger maten, så dum! Man tar så mycket man vill ha och betalar för det. Själv äter man inte förmycket och dom slipper slänga det som är kvar på tallriken...

Klart att han inser att du har alldeles lysande idéer!
Skickar peppning genom cyberrymden!

 
At 7:47 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Go go go.... girl!

 
At 7:57 fm, Blogger Runt 40 said...

Lysande idéer brukar vinna över tveksamma chefer.

 

Skicka en kommentar

<< Home