tisdag, april 04, 2006

Se och hör, kultur

Kristina Lugn har fått ett tjusigt, litterärt pris och slipper leva på kulturbidrag en stund. Jaja, passa på att ge Bruno K Öijer Nobelpriset i litteratur när ni ändå håller på!

Kristina ställde f ö till med en svår "husdjurschock" i en TV-intervju jag såg med henne för flera år sedan. Mitt under intervjun frågar reportern vad det var för bur som stod högt uppe på en bokhylla i vardagsrummet. "Oj", svarar Kristina. "Det är nog vårt marsvin. Det har vi helt glömt bort"...

Slå på SVT 2 på torsdag kväll kl 20 (särskilt du, Gagga!). Då får ni möta en urtrevlig "värmländsk trubadur" (han säger alltid så när han ringer: "hej, det är den värmländske trubaduren") och hans moppegäng. Programmet heter "Moppeturné för Totta" och är en avspänd kontrast till det hårda turnélivet i pop- och rocksvängen. Skön snubbe!

Vill ni ha annat sväng, ska ni ta er in till Det Stora Varuhuset NK i Kungliga Hufvudstaden på söndag kl 14:00. Då spelar Jan Lundgren och Georg Riedel ett par tillbakalutade jazziga låtar på NK Musik & Nöje, och signerar nya plattan "Lockrop". En bra påskpresent till någon du gillar, kanske?

Nu har jag reklamat färdigt för idag...

4 Comments:

At 5:13 em, Blogger Gagga said...

Klart jag ska titta på herr Samuelsson o gänget :)
Hälsningar den värmländska snorvalpen Gagga

 
At 8:07 em, Blogger PGW said...

Marsvin ... hehehehe .... hehehhehe ... :-)))

 
At 6:43 fm, Blogger Tommy said...

Kristina Lugn och Claire Wickholm ger mig rysningar efter ryggraden och jag vill bara stänga av - om det går. Varför vet jag inte... det har alltid varit så.

I går sabbades t.o.m. Byggare Bob då jag upptäckte att Wickholm är skopis. *yuck*

 
At 9:42 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Hihi!

PGW: Marsvin är inget att skratta åt... ?

Tommy: Haha! Jag fick men efter att vuxit upp med julkalendern "Broster, broster"...

 

Skicka en kommentar

<< Home