onsdag, mars 08, 2006

I mitt hjärta

Mitt fina, fina barn. Det vackra, mjuka, underbart doftande och fnittrande lilla livet som sedan drygt tre år uppfyller mitt - våra - liv och så totalt och självklart förändrat det.
Hon som gör att jag varje gång jag öppnar den gröna lilla grinden på dagis, alltid slås av samma tanke: "Tänk, här kliver du in och ska hämta ditt barn på dagis, det var något du aldrig trodde skulle hända, eller hur?".
Hon som suger så mycket på sin vänstra tumme så att nageln blivit lite knölig och gett henne en valk på tumknogen.
Hon som snurrar sitt hår när hon blir trött, så att man titt som tätt måste klippa bort en stor knut med tvinnat hår.
Hon som varje natt vaknar och på mjuka fötter halvsovande tassar från sin säng till vår.
Hon som, när jag frågar: "Vet du vad jag tänker säga nu?" alltid svarar, "Att jag är helt underbar!".

Jag kommer aldrig att sluta förundras över hur stark min kärlek är.

8 Comments:

At 8:52 em, Anonymous Anonym said...

UNDERBART!

 
At 9:15 em, Blogger Gagga said...

Det är så...ja just UNDERBART att inte ta allt för givet. Att år efter år fortfarande kunna fortsätta o förundras över det fantastiska man fått uppleva. Ett barn är ingen självklarhet. Ett barn är ett underverk.
Så känner jag än i denna dag för mitt barn o hon är ju faktiskt inget barn längre, utan hela 29 år. Men mitt innerligt älskade barn är hon för evigt.

 
At 10:31 em, Blogger Bloggblad said...

Härligt skrivet. Så borde varje barn få skrivet och tänkt om sig. De flesta får det, hoppas jag. Men jag önskar att ALLA finge det.

Men vänta du bara när du blir mormor - då känns undret ännu större, för då får man sova om nätterna. Bara njuta, inte torka spyor och stressa med trilskande långfillingar.

 
At 8:31 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Cecilia: Och du har tre! :-)

Gagga: Ett barn är verkligen ingen självklarhet, det upplever jag runt omkring mig i min närhet varje dag. Så vi som fått ta del av detta mirakel, måste försöka göra det bästa vi kan. Du gör det, verkligen!

Bloggblad: Tack. Men tänk om jag inte blir mormor? Jag tar ingenting för givet...

 
At 8:55 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

vilken tur att körsbärsblomman har en sån mamma.. och att du får uppleva kärlek på det fina sätt du skriver om..

barn är en gåva..

 
At 9:11 fm, Blogger maruschka said...

Märkligt, eller hur?...*ler*

 
At 9:44 em, Blogger Bloggblad said...

Mmm... det är just det - nåt man inte alls väntat sig. Jag trodde inte för ett ögonblick att jag ville bli mormor. Tills jag såg henne! Då blev det lappkast.

 
At 10:24 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lyckliga Grodan: Jag tror jag skrivit det förr: ett barn trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle bli belönad med...

Maruschka: Mmmm.

Carin: Så sant som det är sagt, faktiskt. Och kramas.

Bloggblad: Såg de senaste bilderna på ditt barnbarn och jag förstår dig.

 

Skicka en kommentar

<< Home