torsdag, mars 02, 2006

Doctors orders

Kåvepenin, 800 mg - 1 tablett två gånger om dagen i tio dagar. Hoppas det tar död på dom där äckliga streptokockerna jag bevisligen har i halsen.
Dagens roliga, så här efteråt, var att jag nästan klappade till den stackars sköterskan som tog halsprovet på mig. Jag förvarnade henne dock: "Det här tycker jag inte om alls" men där kom hon ju ändå, med sin genmanipulerade topz och ville köra den rakt ner i magsäcken på mig. Jag tog ett bestämt tag om hennes arm, samtidigt som jag hulkade som besatt. Hon tryckte på med topzen medan jag frenetiskt försökte dra hennes arm ur mitt svalj. Det hela tog ungefär 3 sekunder och jag bad så hemskt mycket om ursäkt efteråt. Hon tittade lite kritiskt på den där gigantiska topzen och sa "Ja, jag fick nog vad jag skulle ha..." och så gick hon.
Så hemma blir jag nu, hela veckan. Och inte ett dugg dåligt samvete har jag. Bara ont i halsen.

6 Comments:

At 3:45 em, Blogger Ilva said...

Stackars dig! Nu har jag landat och akt tag och hamtats o sitter har hemma. fast nu skall jag stanga datorn for jag skulle bara skicka ett mail till dem jag bodde hos for jag glomde ju att ge dem nycklarna de lanat mig...aldern?
Krya pa dig, vi hors i morgon!!

 
At 4:20 em, Blogger Gagga said...

Var rädd om dig nu o ta det riktigt lugnt!

 
At 4:38 em, Blogger Bloggblad said...

Citronvatten, honungsvatten + gurgla med saltvatten... och drick tranbärsjuice. (jodå, jag var häxa i mitt tidigare liv. Är det nu också enligt somliga...)

Krya på dig med de tre V:na: Värme, Vätska (eller var det Vhisky?) och Vila.

 
At 6:59 em, Blogger Humlan said...

Inte lätt att vara sjukvårdare med dig som patient! *skratt*
Hoppas medikamentet hjälper, blanda doktorns recept med Bloggblads här ovan! Sköt om dig och vila ordentligt!

 
At 8:07 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

tur att det finns rejäla sköterskor som kan ta halsprov på små sjuka mammor.. så att de kan få rätt medusin..
krya på dig..

 
At 9:22 em, Blogger maruschka said...

Isch, inte kul...jag sov bort mitt, var inte streptokocker då hade det inte gått.

Här är gänget jag pratade om i lördags förresten, som ingen kom ihåg, kommer du ihåg?...*s*

http://www.carlgrens.info/htmlfiles/lyricsfiles/marklund.htm

Krya på dig tjejen! *kram*

 

Skicka en kommentar

<< Home