söndag, mars 05, 2006

Julen varar fram till påska


Vi borde kanske ta ner "julbelysningen" innan vi blir uteslutna ur bostadsrättsföreningen? Dom kanske inte vill ha med sengångare och folk som inte fattar när högtiderna är till ända?

Dottern tacklade av redan vid halvåtta-tiden, efter att åkt sitt första soloåk med pulkan i brant backe. Stor succé och många skratt. Lille Söte Sambo har åkt iväg för att spela två innebandymatcher. Själv ska jag kasta mig ner på golvet och göra ungefär 2.300 situps. Well, det kanske blir 23 i alla fall.

10 Comments:

At 10:04 em, Blogger Jenny said...

Hahaha, ni är som vår granne som låter julgranen vara uppe till påsk för han tycker den är så fint dekorerad. Sen lyfter han ner hela shabraket i källaren där den får stå till oktober då han bär upp den igen. Färdig pyntad och fin.

 
At 2:28 fm, Blogger Humlan said...

Blinkar den också?

Man är stor när man kan åka solo!!!

 
At 7:43 fm, Blogger Ilva said...

men det ser juinte juligt ut, bara neonigt ut! O du, jag lag i natt o tankte att det nog var dags att ta sig i kragen igen o satta igang med situpse sa vi kan ju kanske trana pa en synkroniserad situps uppvisning, i stil med synkad simning du vet, vad tror du?? Vi kanske kan lura med de andra...

 
At 3:57 em, Anonymous Anonym said...

Men du har ju varit sjuk...? Situps ska bara göras i helt friskt tillstånd!
Värm lite glögg och mys framför julbelysningen istället!

 
At 12:45 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Asch.... vi har kvar alla "granslingor" inomhus.... och vagrar att ta ner dem. jag ska satta i paskliljor nar det blir dags.

 
At 10:26 fm, Blogger maruschka said...

Skönt att höra att du verkar piggare...*s*
Själv grälade jag med sambo igår så jag nästan är rädd att det är kört, blir svårt att hitta tillbaka...sitter hålögd på jobbet och vill varken vara här eller hemma...*suck*

 
At 12:44 em, Blogger Batbut said...

Asch då, det är snart jul igen! Hur många situps blev det?

 
At 6:16 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jenny: Jättebra tips! Hoppas det är en plastgran.

Humlan: Jajamensan, den kan blinka finfint!

Ilva: Vi kan starta en sit-ups-våg i bloggerivärlden, vetja! Du börjar... :-)

Kapple: Haha! Glögg och pepparkakor åker fram till kvällen! hihi

Mams: Man kan alternera med lämpligt säsongs/högtidspynt hela året. Påsk, midsommar, kräftpremiär.

Maruschka: Näe... Va trist. Hoppas det löser sig. Kram.

Batbut: Jomenvisst. Jag har faktiskt följt Kapples råd här ovan, så det blev inte alltför många. Men jag ska. Snart...

 
At 12:03 em, Anonymous Anonym said...

ha ha...jag har missat en lysande slinga oxå...MÅSTE bara NER!

 
At 6:17 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Hannasthlm: Vi binder ihop våra, och slår en lysande ring runt stan!

 

Skicka en kommentar

<< Home