måndag, februari 06, 2006

Circus Freak

Idag önskar jag att jag var speciell.
Äh, förresten - jag är ju speciell redan; jag är ju Biggis! Vi börjar om.

Idag när jag en önskan om att kunna förevisas på cirkus. Dra omkring på vägarna med hela gänget; Skäggiga damen, Starke Adolf, Bröderna Böjåvrid och Clownen Manne, elefanterna och lejonen. Vem jag önskar att jag vore? Jo, just idag, denna måndag, önskar jag att jag vore Damen utan underkropp. Ungefär i mitten av alla efterföljande månader kommer jag att blåsa liv i denna önskan igen. För ska det verkligen vara så här? Snabb, knipande, lätt knäande språngmarsch mot närmaste toalett, utrustad med en XL Super DeLuxe Maxiuppsugningsförmåga och gärna två-tre ombyten i handväskan. Cheezus! Fram till för något år sedan märkte jag knappt att det var dags. Nu känns det som om jag behöver gå och få blodtransfusioner en gång i månaden...