onsdag, februari 01, 2006

Grammis-förberedelser

Åh, det är så nära nu!
Jag har fixat outfiten (ledsen, Batbut - det blir lite för kallt med kapsylklänningen, men jag kanske kan göra en poncho av den?); det blir svart kvällen till ära.
Jag har klippt mig. Det blir också mycket svart (när jag väl fått färga bort dom gräsliga grå stråna som till 85% täcker mitt smäckra huvud), och extremkort.
De höga stövlarna är inlämnade för klackning.
I helgen ska jag investera i lite nytt smink.
Sen tror jag bestämt att jag är redo för lite galej!
Jag hoppas vara grymt trött och bakis den 8 februari.

Dagen innan Grammisgalan, på måndag, blir lite mardrömsaktig. Jag ska återigen följa en av våra artister till TV 4 Nyhetsmorgon, vilket innebär att jag måste gå upp kvart i tre på morgonen. Gulp. Tur att det finns concealer (eller vad det heter)...

4 Comments:

At 7:00 em, Blogger Humlan said...

Det låter som om du är redo för gala, galej och galenskaper(nä!)...

Vilken tur att du inte ska vara på Nyhetsmorgon på onsdag eller torsdag morgon... då du! (Ska jag gå efter hur jag själv brukar vara, så kommer tröttheten ett dygn efter!)

 
At 7:38 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Gala, galej och galenskap kommer det att bli! Japp, jag är glad att det där Nyhetsmorgon-besöket ligger på måndagen och inte onsdagen.

 
At 9:03 em, Blogger Batbut said...

Men vad fan! Här har jag dansat häcken blå för att få ihop 73 st kapsyler! Vad ska jag göra med dem nu då? Strunt i concealern. Linda in ansiktet i silvertejp och måla Dig vacker!

 
At 1:25 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: 73 kapsyler!? Oj. Man kanske kan använda dem och ge dem i dricks till serveringspersonalen på Cirkus?
Silvertejpen ska jag sätta i nacken, det blev nämligen ingen botox-insprutning.

 

Skicka en kommentar

<< Home