tisdag, januari 31, 2006

Utmaning från en snigel

"Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade."

Eeeeeh - bara fem?

Okej, here it goes:

1) Ni som följt min blogg känner troligen till min synnerligen irriterande vana att flytta runt saker på olika ställen, när jag från början hade tänkt att städa och "plocka undan"... I detta hem har prylarna liksom inga fasta punkter i tillvaron. Dammsugaren kan helt plötsligt få för sig att stå en trappa ner, tandborsten fick fötter och gick in och ställde sig i badrumsskåpet. Och så vidare.

2) Jag är troligen den klantigaste individ du någonsin mött (har sett liknande drag hos Batbut som skulle kunna bräcka mig, men jag tror inte det är möjligt. Kanske är vi släkt?). Kan det gå fel, då går det fel. Borra ett hål; det blir (minst) två. Sy upp byxor betyder att man behöver köpa nya byxor. Och så vidare.

3) Min väninna Å har berättat för mig om en konstig vana jag har, att alltid kika på henne i ögonvrån. Jag liksom kastar en jättesnabb blick åt sidan och tittar på henne (och möjligen i andra situationer, vad vet jag?), utan att vrida på huvudet. Känns som en något paranoid handling...

4) Jag brer (nästan) alltid smöret på baksidan av det hårda brödet.

5) Jag är helt galen i skräckfilm! Har sett så mycket horror movies i mina dar, så att ni skulle baxna. Inte undra på att man är som man är.

Så! Bäst jag slutar innan man framstår som totalt vrickad...

Den här utmaningen har florerat runt bland de flesta av bloggarna jag besöker, så därför låter jag den stanna här. Men ta upp stafettpinnen om du känner för att föra den vidare...