måndag, november 21, 2005

Varit kär

Hörde just Magnus Uggla, min stora, lilla, gamla idol på P3. "Varit kär", från genombrottsplattan "Varför ska man ta livet av sig för när man ändå aldrig får höra snacket efteråt". Och jag fick rysningar över hela kroppen. Den här låten hade jag helt glömt bort, men jag spelade den mycket, mycket ett tag - då, 1977. Lite läskigt att höra den just nu, eftersom den påminner mig så mycket om en pojkvän jag hade då, nästan min allra första, som jag i flera dagar nu tänkt att blogga om. En alldeles speciell vän, som under flera, flera år betydde så mycket för mig.
Ståpäls.

7 Comments:

At 3:20 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Såååå.........SÖT-Biggis! När får vi höra om honom?

 
At 4:16 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Vet inte om jag vågar... :-)

 
At 4:45 em, Blogger Lisa said...

men vad hände egentligen med Magnus Uggla? 1977 var han het men de senaste decennierna har han banne mig bara varit pinsam.

 
At 8:41 em, Blogger Batbut said...

Magnus Uggla var kul, men aldrig ngn jag tyckte var charmig. Men å andra sidan är jag till skillnad från somliga *s* avsevärt längre än honom.

 
At 8:56 em, Anonymous Anonym said...

Magnus var het!

 
At 9:51 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Musiklisa: Mmmm. Håller helt med.

Batbut: Haha!

Christina: Med betoning på "var".

 
At 8:27 em, Anonymous Anonym said...

Absolut med betoning på VAR.....

 

Skicka en kommentar

<< Home