tisdag, november 22, 2005

Hår

Hår på benen.
En gång, när jag var ihop med en kille som gjorde FN-tjänst i Libanon, lät jag bli att raka benen under hela tiden han var borta. Mörka hårstrån. Många. Långa. Den våren gick jag inte i kjol, kan jag upplysa. Det är en oerhört traumatisk upplevelse i mitt liv, och jag var tvungen att ta till grästrimmern dagen innan han skulle komma hem.

Hår under armarna.
Har aldrig ens funderat på att odla ut det, varken med eller utan pojkvän. Det känns liksom inte... fräscht.

Hår på hakan.
Jag har sett min mamma i motljus. Min mamma har skägg. Visst, det är ljust och fjunigt men det är likväl skägg. Mammor ska inte ha skägg. Därför kan man ibland se mig sitta och fingra på hakan med tummen. Där brukar nämligen, med jämna mellanrum, två hårda små hårstrån växa ut. Fram med pincetten och - ryck - bort med dom! Jag vägrar att börja raka mig i ansiktet.

Hår på tårna.
Varför? Kan någon vänlig själ upplysa mig om varför det vid en särskild ålder börjar växa ett eller ett par hårstrån på stortårna? Och vad ska det vara bra för?

Årets julklapp?Hår - och nu blir det äckligt - i näsan.
Jag vill inte ha hår i näsan! Ta bort det äckliga håret i näsan! Ge mig en nästrimmer! Eller ett par korkar!

12 Comments:

At 11:16 em, Anonymous Anonym said...

Och när man brutit handleden kan det börja växa ut svarta hårstrån på handen!!! Helt sant! Är det inte gräsligt?

 
At 3:50 fm, Blogger Jenny said...

Vet precis vad du menar.
Hår som inte växer på rätt stalle borde förbjudas. Hittade dock en väldigt fin och superbillig rosa spegel på IKEA med en sugpropp så man kan sätta upp den varsomhelst i huset. Funkar finfint

 
At 6:41 fm, Blogger Humlan said...

Instämmer! Och varför blir det bara värre med åren? Där man vill ha, blir det mindre och där man inte vill ha det kommer det fram mörka hårstrån som gör ont att ta bort...

 
At 9:37 fm, Blogger Cornelia said...

Nästrimmer - jättebra även till oplockade ögonbryn!

 
At 10:13 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jordens dragningskraft är det, Det som förut satt på huvudet, har ramlat ner i näsan och på hakan.
Det som förut satt på... hm... sitter nu på benen och tårna.

Och om jag nu mot all förmodan skulle ha fel, beror det nog på hormoner./Mamselamsen, som ALDRIG behövt raka benen.

 
At 1:49 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

hormonerna ligger bakom pälsen.. efter graviditet nr 2 har jag blivit överkänslighet för mina egna hormoner.. Jag har normala mängder men överreagerar på dem.. tillförda hormoner är inte att tänka på alls. Jag har numera bikinilinjen nere vid knäna.. där den möter tålurvet..
men inget skägg..än..

 
At 2:34 em, Anonymous Anonym said...

Jag har redan hårstrån på tårna och jag är bara 20. Nåja, smärta har aldrig dödat någon så pincetten får jobba där. Det gör så jäkla ont, men jag VÄGRAR att ge efter. :p

 
At 10:53 em, Blogger Batbut said...

Säger bara en sak! SIlvertejp! Linda in hela kroppen, låt vara över natten och slit loss med våld dagen därpå. Snacka om barmark! OBS att ibland kan man behöva bedöva sig lite innan...

 
At 10:06 em, Blogger Mikusagi said...

Man SKALL ha hår i näsan fattar du väl? :gonk:
Låt det andra håret sitta kvar det med, som utsmyckning :)

 
At 10:07 em, Blogger Mikusagi said...

Finns förresten folk som VILL ha hår på fötterna. (Ringers we call them and they are friends of hobbits)

 
At 11:28 em, Blogger ninni said...

Känner igen de där hårda små hårstråna på hakan. Väldigt deprimerande.

 
At 11:49 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Tack för stöd och uppmuntrande ord om hårs vara eller inte vara. Jag röstar "Inte vara"!

 

Skicka en kommentar

<< Home