torsdag, augusti 04, 2005

Läses med risk för att bli smittad av negativ energi

Urk. Vänta, det kommer nåt nu... Harkel... Huh... Oj, nu kräks jag:

Pardon my French, men det här har varit en Totaljävlig Torsdag.

- Nya jobbet
Ojdå. Det var visst inte bara stämpelklockan. En av de tio är en riktig ordningspolis. Har fått på skallen idag, för att jag (och delvis min chef) gjort saker som skulle stämts av med honom innan. Att sakerna gått genom min chef, tillika VD'n, betydde tydligen inget. Dessutom var det inga Stora Saker eller Saker Som Skapar Kaos, utan rätt obetydliga grejer, men rätt ska tydligen vara rätt. "Och stämpla ut nu, för betald lunch, det har du inte!". Jo man tackar! Fast jag låter mig inte nedslås - det blir nog bra till slut. Men något bloggande på arbetstid lär det inte bli i fortsättningen. Skulle man bli påkommen är det bara att säga tack och hej till det jobbet...

- Pappa
Jag och pappa har träffat en handläggare på kommunen. Allt är i rullning vad gäller hemhjälp och det ska tydligen inte ta alltför lång tid. I förmiddags ringde pappa, och berättade att han spenderat natten på Sös, igen. Han blev uppmanad av sonen, alltså min bror nere i Småland, att åka in och få knät undersökt, eftersom han har så ont. Så det hade röntgats och klämts och känts och så fick han en spruta och ska tillbaka för ytterligare en imorgon. Så berättade han att kylskåp och frys återigen ekar tomt. Kunde jag komma dit och handla åt honom? Snälla Biggis fick då försöka ragga akut barnvakt, eftersom pojkvännen var bokad på annat håll. Mormor, min älskade rara mamma, satte sig snällt på bussen från Värmdö. Själv cyklade jag hem i spöregn (nu kryper sniglarna säkert fram igen!), stresshämtade på dagis, stress-cyklade hem, lämpade av dottern i mormors trygga famn. Och så iväg med t-banan, som måste passas in exakt, eftersom gröna linjen kör med 30-minuterstrafik. Så rask promenad från bussen upp till pappa, och så stress med bilen ner till ICA, för att fylla en vagn med näringsriktig kost. Och så stress tillbaka, prata lite med faderskapet, bara för att upptäcka att han faktiskt fortfarande yrar en hel massa strunt. Han sa själv: "jag vet ju att jag bor här, men samtidigt tror jag att jag bor någon helt annanstans...". Och så är mitt dåliga samvete igång, när jag märker att han är ledsen över hela situationen; att han saknar sin son och är funktionshindrad och till belastning. Ååååh, jag blir galen (och nu blir även min kompis Helene galen på mig, eftersom hon säger att jag ska sluta vara så jäkla snäll!).

Men, men - allt blir nog bra. Och nu fick jag ju kräkas ur mig allt här också.
Tack för det, blogger.com!

14 Comments:

At 9:30 em, Blogger Magnus Carlbring said...

man kan tänka sej att farran också morran en gång innan istiden var uppefunnen då sattre dom på ett kaffe okcås åt varsin semmla okså var dom ugna och lykclliga


men lyckan lysrer i dom som smålju iblannd det säjer jag nu yo

 
At 9:33 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Embryo, you're back! :-)
Man får tänka på dom lyckliga stunderna, om man nu haft några...

 
At 9:48 em, Blogger Batbut said...

Biggis, försök ta "one step at a time". Och tänk på att praktiska saker behöver INTE Du fixa! Det går att ringa soc och få hemtjänst hjälp eller beställa mat på ex.vis NetExtra med hemkörning. Att han mår dåligt fysiskt och psykiskt förtar väl inget av det som hänt tidigare? Så gör det Du kan för att Du VILL det - inte för att Du får dåligt samvete. Kanske det är så att bror Din "rider" på Ditt dåliga samvete och låter Dig hantera situationen? Kanske dags att ta ett snack med bror, för det går att åka från Småland numera

 
At 10:12 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

andas lugnt, ta något gott att dricka. Det som är gjort idag är gjort och det är bra så, och den stund som är kvar av dagen är din, och inte din pappas eller din brorsas. Släpp dem för nu. Du är snäll, det är inget kriminellt, ha inte dåligt samvete för det. Nästa gång kanske du gör ett annat val, och då kommer smålandståget ångande.

 
At 10:19 em, Blogger Gagga said...

Vad tror du jag har gjort i Charlottenberg idag!? Känner starkt med dig!

 
At 10:54 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Cecilia: Japp, man kanske borde döpa om den här bloggen till Kräk-bloggen, eller nåt?

 
At 10:55 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Tack söta för dina ord. Jag har pratat med min bror idag. Vi får se hur vi löser det, fram tills det att hemtjänsten kickar igång. NetExtra är ett bra tips.

 
At 10:57 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lyckliga Grodan: Oh, jag sitter här med min evinnerliga kvällsöl (snart är dock det åländska förrådet slut) och en tub Pringles (fin kvällsmat!). Känns lite lugnare nu, tack.

 
At 10:58 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Åh, du befinner dig i liknande situation. Lovar skänka dig en tanke då och då!

 
At 8:59 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Du kan få kräkas lite till på mig om du vill. jag tål det!

 
At 9:21 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen: Tack! Det känns mycket bättre idag. Tror inte jag behöver kräkas. Än.

 
At 9:24 fm, Blogger Theron o familj said...

Har inget vettigt att skriva. Skickar en kram istället!

 
At 9:28 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Tack för ko-kramen, Mamma Mu! :-) Som sagt, det känns betydligt bättre.

 
At 7:40 em, Blogger Bloggblad said...

Nu höll jag på att komma med ett hurtigt "det går över" - men det låter lite bisarrt... alla våra föräldrar är "lyckligen" insomnade efter mååååånga såna problem och vedermödor. Men det hjälper ju inte dig. Däremot vet jag hur det är.
Spy på du bara! Vi tål.

 

Skicka en kommentar

<< Home