onsdag, augusti 03, 2005

Kallblodig mördare

På väg, tidig morgonexpedition genom skogen. Vinden blåser i håret, den oknäppta jackan slår mot ryggen. Cykeldäcken susar mot asfalten. Jag flyger fram, på väg mot nya utmaningar. Men så plötsligt; "thump"! Ett litet gupp och ett "squätt". Kastar en blick bakom mig och ser en mosad snigel på cykelvägen. Äckligt. Upptäcker snart att hela min resväg är fullkomligt invaderad av bruna och svarta slemmiga sniglar, som lockats fram av regnet. Eftersom jag inte är helt hjärtlös, försöker jag till en början undvika sniglarna, kryssar fram mellan brun och svart, vilket får till följd att jag knappt ser var jag cyklar, och snart blir en trafikfara. Nu, inne på tredje dagen på cykel till jobbet, bara tittar jag stint rakt fram och trampar, trampar. Och massakrerar sniglar.

17 Comments:

At 11:29 fm, Blogger Ilva said...

Om det ar svart o bruna sniglar sa ar det ju den fruktade MORDARSNIGELN sa kor garna fram o tillbaka ett par ganger!!

 
At 12:52 em, Blogger The Female Dinousaur said...

OK. Nu snackar vi! Nu är det krig! :-)

 
At 1:18 em, Blogger Theron o familj said...

Åh fy vad äckligt!!

 
At 1:21 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamma Mu: Vidrigt var ordet, sa Bull!

 
At 4:29 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

bara du inte krossar några fina groddjur i din framfart så känner jag mig nöjd

 
At 4:52 em, Blogger Batbut said...

tycker Du ska ta fram dubbdäcken till cykeln och ta en repa till!

 
At 5:22 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Kör fram och tillbaka en massa gånger. Döööd åt mördarsniglarna... om det nu är sådana

 
At 5:37 em, Blogger Gagga said...

Har inte Ilva nåt smaskigt snigelrecept du kunde få pröva!

 
At 6:24 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lyckliga grodan: Självklart väjer jag fortfarande för Grodor, särskilt efter att ha hittat din blogg!

 
At 6:24 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen: De'klart det är mördarsniglar! Eller var det mördadesniglar?

 
At 6:25 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Hm. Sniglar har jag ätit en gång. Inte så sugen. Men jag kanske kan plocka några imorgon bitti, om någon vill ha. Snigelomelett?

 
At 6:47 em, Blogger Bloggblad said...

På dom bara! Dom får skylla sig själva att dom är sniglar!

 
At 7:10 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Dom får skylla sig själva att dom tar sig upp på vägarna, tycker jag. Dom har ju en hel massa skog att hålla till i, och där cyklar inte jag...

 
At 6:59 fm, Blogger Ilva said...

Tyvarr sa skall det vara sniglar med skal nar man ater... annars sa skulle du kunnat plocka o salja o bli RIK!!

 
At 9:35 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: Jag tror att jag avstår, även om jag vill bli rik... Skulle aldrig någonsin kunna ta i dom där äckliga tingesterna!

 
At 9:36 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Cecilia: Välkommen tillbaka! :-)
Vet du att jag faktiskt tänkt på dig ibland när jag kryssat mellan sniglarna, och tyckt synd om dig att du har dom i din trädgård... Urk! Jag cyklar på!

 
At 9:00 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Marmelad: Ojdå. Men som det gamla talesättet lyder: mister du en näbbmus står dig tusen åter. Tänk på det! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home