lördag, juli 09, 2005

Dominoduell från Dilona

Kreativa Dilona fick en bra idé: Dominoduell. Ringar på vattnet. Läs om hennes idé och blogginlägg här! Bra initiativ, tyckte jag. Så, här är mitt bidrag till denna utmaning:

- Jag var ytterst vänlig och tillmötesgående i rusningstrafiken hem. Lät snällt andra medtrafikanter tränga sig före mig i köer och vid påfarter. Annars brukar jag gasa på rätt ordentligt, men idag tog jag det lugnt.

- Tog tillbaka och ändrade en förutfattad mening (se inlägget nedan) om en människa jag inte träffat på länge.

- Gjorde ett inlägg hos en bloggare, som mottogs väldigt väl och gav mig stor värme och vänlighet tillbaka.

Det här var kanske inte så mycket att komma med. Fast det där med bilkörningen hem, då tänkte jag verkligen på att jag var extra snäll och tålmodig. Ingen irritation, inga uppsträckta långfingrar (näe, det är inget jag gör, det är en töntig gest...) eller glåpordskastning. Och då hade jag inte ens bloggduellen i tankarna.
Nåväl, det är väl en dag imorgon också... Och en hel vecka ska jag hålla på. Får väl trycka i mig lite pepparkakor, det sägs ju att man blir snäll av såna...

2 Comments:

At 9:25 fm, Anonymous Anonym said...

Det var ju fantastiskt bra. I Skåne, där är man inte alls särskilt schysst i trafiken, ingen respekt där inte. Jag ska alltid vara en snäll förare när jag väl tar mig i kragen och skaffar körkort.

 
At 2:24 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Dilona: Snäll och försiktig i trafiken skapar tyvärr mest irritation här. Det verkar mest vara parollen "fort och oschysst" som gäller.

 

Skicka en kommentar

<< Home