fredag, juli 08, 2005

OK, jag tar tillbaka...

Jaja, jag är inte sämre än att jag kan ända mig...
Informationsmötet med ex-chefen gick bra. Det första han gjorde var att gratulera mig till nya jobbet och säga att han faktiskt förstod mig. "NN är inte helt lätt att tas med". Jag höll med: "Jaa, han är ju lite speciell...". "Ja, han är en bufflig och osmidig jävel", kontrade exchefen.
Så, nu är jag tvungen att ta tillbaka det jag sa. Min exchef är inte på långa vägar av samma skrot och korn som den nuvarande. Exchefen må vara en skrävlare av stora mått, "bilhandlartypen", typ. Däremot har han gått och skaffat sig ett ödmjukt drag, som jag tidigare inte sett skymten av. Dessutom är han, faktiskt, underhållande att lyssna på; efter alla år i "branschen", har han så jäkla mycket historier att berätta. Vi satt i över två timmar och snackade, och jag fick massor med roligt skvaller om berömda, svenska skådespelare i Hollywood som han jobbar med, flera goda skratt och ett trevligt möte. När han började prata om hur han fick sparken från vårt gemensamma jobb, började jag oroligt skruva på mig och ledde snabbt in samtalet på något helt annat. Otrevlig historia, som jag helst inte vill tänka närmare på.

Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Och det gällde tydligen både mig, och honom.

6 Comments:

At 2:50 em, Blogger Ilva said...

men sa dar kan man val inte gora!! Saga att man fatt hora en massa roligt skvaller om svenska skadisar i hollywodd och sa bara lamna oss hangande i luften (om man nu kan saga sa), jag vill ju genast VETA mer! Eller hur, ni andra som last????

 
At 5:48 em, Anonymous Anonym said...

biggis :)

sprider varsamma kramar åt dig här.. nu har jag läst i kapp och hade en trevlig stund - fick mig ett och annat skratt :)

tack finaste för alla dina ord.. din värme.. verkligen tack från hjärtat..

kramar länge,
micha

 
At 11:57 em, Blogger Batbut said...

hm... inte nog med att jag måste bli avis, nu måste jag bli nyfiken oxå. Jag hatar att vara nyfiken *stampar med foten*. Pls berätta... jag lovar att inte säga till någon...*asg*

 
At 12:03 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Jag tiger som muren... *fniss, fniss*

 
At 10:31 fm, Blogger maruschka said...

Taskmört!...*s*

 
At 1:47 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Maruschka: That's me... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home