fredag, juni 17, 2005

"Var é brudarna?"

Vart tog dom vägen, tjejerna? Kompisarna, mina bekanta, väninnorna? Hallå?!
Sen jag fick barn och Johan och jag helt plötsligt gick från att vara ihop, till att bli en familj, har dom lyst med sin frånvaro. Jo, dom finns där ute, någonstans i periferin. Ibland rings vi, ibland kanske vi till och med ses för en fika, en öl eller bara ett "tjejsnack". Men ofta är det tyst i dagar, ibland veckor. När det ringer är det bara min jobbiga pappa som är på lyset och måste snacka av sig om min bror, eller: "Hej, det var från DN, får det lov att vara en prenumeration?". Snacka om att man tappat i attraktionsvärde! Jag har bara blivit mamma, jag lider inte av någon smittsam sjukdom. Jag tycker inte ens att vi har "cocoon'at" oss speciellt mycket under dom här två och ett halvt åren som har gått. Visst, jag har inte lika lätt att komma ifrån, sådär spontant, längre, men med lite framförhållning går det ju hur bra som helst. Och vem vet, kanske jag får för mig att vara lite "wild and crazy" nå'n kväll, så ringa och försöka kan man ju alltid.
Ska väl slutligen säga, till brudarnas försvar, att jag inte är världens bästa på att höra av mig heller...
Nej, nu har jag varit gräsänka alldeles för länge. När Johan kommer hem från Hultsfred (där det f ö ösregnade tidigare idag) ska jag ha en kväll på stan. Nå'n som är sugen på att följa med!?

6 Comments:

At 10:21 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Japp...jag hänger på. har dom Corona nånsyans?

 
At 10:23 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

För övrigt är jag i S-holm om så där två veckor...ska till gamla stan och äta Kyckling Vidaloo!!

 
At 10:34 em, Blogger Batbut said...

Absolut.. om ngn tar mina barn dagen efter. Mamselamsen ville ju ha barnbarn...*s* Du kan få öva på mina en dag. Lite morgontidiga bara... klockan 5 sisådär brukar lilltrollet gå upp. Och de gillar guld som bara den...*s*

 
At 10:39 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Corona har "dom" (nästan) överallt... Så då ses vi om två veckor, då!

Batbut: Alla barn kan sova här! Vi har en stor lägenhet och Johan gillar barn... :-)

 
At 11:02 em, Blogger Batbut said...

Kanon! Då är jag på... kan t o m införskaffa ett par guldsandaletter, eller varför inte en dykardräkt i guld? Behängd med lite belysning eller bli det för mycket tror ni?

 
At 11:09 em, Anonymous Anonym said...

Känner igen fenomenet. Samma visa när vi fick barn, har inte många bekanta o vänner kvar sedan tiden innan. Har en kvinnlig vän som fick barn i våras och nu isolerat sig i familjen, hör mycket sällan av sig numera. Trist att det blir så tycker jag.

 

Skicka en kommentar

<< Home