onsdag, augusti 27, 2008

Badbrudar

Gissa vem som efter simskolan tog sina första, riktiga simtag i stora poolen i eftermiddags?
På vinst och förlust skippade hon armpuffarna och vi gav oss ut på djupt vatten.
Och till sin stora förvåning flöt hon.
Dom riktiga arm- och bentagen blandades ju upp med lite hundsim, men hon börjar fatta principen. Och hon är inte rädd.
Hon var så stolt och glad; hoppade från bassängkanten, simmade och simmade.
Själv låg jag bredvid i vattnet och nästan grinade.

Ett stort ögonblick för en femåring och hennes morsa...

2 Comments:

At 5:00 em, Blogger Karriärmamman said...

Visst är det häftigt när de kommer till sådana milstolpar och klarar av dem! Min äldsta tog steget in i första klass i förra veckan och jag fick svälja några gånger när jag såg henne sitta där vid sin bänk... "Mamma, är du lessen för att jag börjar skolan?" - "Ja..eller nej..men ja..."...Det går så fort.

 
At 7:54 em, Anonymous Anonym said...

Karriärmamman: Ja, det var onekligen en milstolpe, både för henne och mig. Och blödig blir man, som en riktig lipsill. Nästa år är det skolstart för vår del också; sexårs är ju fortfarande nästan som dagis...

 

Skicka en kommentar

<< Home