onsdag, augusti 06, 2008

OS-tider

Från och med fredag invaderas TV av sport. Inte mig emot; friidrott och simning är stora favoriter. Fäktning och kanot är också ganska trevligt. Cykling, fotboll och kast med liten linjedomare kan jag avvara.

Skriverier om sport föder tankar om sport hos mig.
Vad hände egentligen med underbarnet, den australiensiske simmaren med de gigantiska fötterna: Ian Thorpe? Och jag minns en annan av de riktigt stora: tiokamparen Daley Thompson. Vad gör han idag?

Etiketter:

4 Comments:

At 9:23 fm, Blogger Gbgmamman said...

Visst har du rätt i att ifrågasätta komersiell radio. Men radarparet har ju en bra inkomst i 15 år framöver och det är ju bara att gratulera! ;p

 
At 1:46 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Big Mama: Absolut! Stefan Andersson kanske behöver lite extrainkomster... hihi.

 
At 2:59 em, Blogger Humlan said...

Vi har väldigt lika smak när det gäller sport, fast jag kan nog titta lite på cykel också (och byter kanal vid boxning).

 
At 6:13 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Cykel? Njae. Boxning, njet! Kul att du också ratar kast med liten linjedomare... ;-)

 

Skicka en kommentar

<< Home