söndag, augusti 10, 2008

Filmtajm

Jag böjer mig och sällar mig till hyllningskören.
Den är faktiskt så bra som "dom" säger.
Och Heath Ledger gör en genomdemonisk, fascinerande tolkning av onde, onde The Joker.
En annan fascinerande ond och vidrig pojke kan ses i "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford". Casey Afflek gestaltar Robert Ford och man hatar honom från första stund. Måhända var jag lite för trött för denna ganska långsamma (och långa) film, men både Afflek och Pitt var strålande.

Etiketter:

2 Comments:

At 7:56 em, Blogger Unknown said...

Jag gillade Batman begins så där supermycket. Och nu ska den här vara ännu bättre? Jag måste helt klart se den!

 
At 9:11 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Åsa: OK, jag erkänner. Jag såg inte Batman Begins. Eller också såg jag den och sov mig igenom den. Men jag känner mig sugen på att köpa DVD-utgåvan nu, både av den och den senaste. Så bra var den. Se den, jag (och de flesta andra) kan verkligen rekommendera den!

 

Skicka en kommentar

<< Home