lördag, augusti 09, 2008

Till skogs

Arvika var en väldigt trevlig och mysig liten stad.
Efter att ha tittat runt i sporthallen, dit kvällens konsert flyttats, ätit lunch på stadshotellet och hälsat på mina m0pedister, tog vi en promenad genom grönområden och parker. Vi kikade på gamla hus med gräs på taket, fågeldammar och konsthallar. Under promenaden tittade jag ner på marken och utbrast: "titta, en liten groda!". Det var det inte. Det var en hoppande insekt med vingar. Åååh, jag är så stolt över mina biologiska kunskaper... Suck!

Och så träffades vi då igen. Vackra, begåvade Gagga. Vänliga, gästfria Gagga, hennes ärade äkta hälft och så dagens födelsedagsbarn. Lite vin och massor med prat hann vi med innan vi tillsammans begav oss tillbaka till sporthallen.
Spelningen jag såg förra året var mer uppsluppen och i en betydligt vackrare miljö. En sporthall inbjuder inte till spontandans och allsångskörer. Men gänget bjöd ändå på en fantastisk konsert som lyfte ordentligt efter paus. Un0 bjöd på oväntad egen stand-up mellan låtarna; han berättade om hur han för några år sedan vaknade upp mitt i natten, med ett tryck över bröstet, kippande efter luft. När han öppnade ögonen satt hans då treårige son på hans bröst och höll för hans mun och näsa, och utbrister: "Pappa! Sluta knarka!".

Efter lite kort artistmingel och positiva ordalag om spelningen, blev det så färd till Gagga-skogen. Där bullades det upp med paj, sallad, dryck och sötsaker och så tog det vid där vi avbröt för konsert. Mycket snack blev det innan vi till slut insåg att även mycket trevliga sammankomster måste ha ett slut. Särskilt om man måste gå upp strax efter sju dagen efter och man tittar på klockan och ser att den är 03:00.

Dagen efter fick jag också, innan avfärd till tågstationen, äran att träffa min namne i kvigvärlden. Där låg hon, nästan som en Ferdinand under sin korkek, och idisslade i morgondiset. Jag är glad att vi äntligen fick träffas. Det var nästan magiskt. Någon varg såg jag inte skymten av, trots att jag spejade som en hök mellan trädstammarna.
Tack, söta Gagga och Bosse! Jag och mitt bihang är så tacksamma och glada över er gästfrihet. Det var så mysigt att sitta där i de vackra omgivningarna och bara njuta. Jag ska verkligen rekommendera ett "pack-stopp" på vägen nästa år...

2 Comments:

At 7:46 fm, Blogger Gagga said...

Puss på dig! Och nu drar vi lantisar iväg till stora staden.

 
At 4:27 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Ha det underbart! Puss på dig så ses vi snart igen!

 

Skicka en kommentar

<< Home