måndag, juni 30, 2008

Godis är gott?

Liten Söt Sambo och Lilla Körsbärsblomman klämde in ett besök på Grönan innan våra grillgäster anlände i lördags. Själv skippar jag gärna Grönan, särskilt en lördag mitt i turistsäsongen. Vad är väl Gröna Lund mot att få vara hemma och dammsuga, torka och städa toaletten?

* * * * *

Efter nå'n timme pep det till i telefonen.

Först kom Ploppbilden.
Grattis, va' bra, tänkte jag. Plopp är ju gott och vi slipper köpa lördagsgodis det närmaste halvåret. Och så roligt för Lilla Körsbäret att kamma hem en vinst lika stor som hon själv!

* * * * *

Sen kom Dajmbilden.
Jösses, tänkte jag. Jag älskar Dajm.
Och jag lovar härmed att jag inte tänker ikläda mig baddräkt i sommar.

Etiketter: ,

8 Comments:

At 8:09 em, Blogger Tankevågor said...

Jisses vilken liten turgumma du har! Det var ju helt klart lönsamt att skicka iväg de där två på Grönan! ;-)

 
At 9:14 em, Anonymous Anonym said...

kan man hyra körsbärsblomman för några lottdragningar?

frk Avundsjuk

;)

 
At 10:43 em, Anonymous Anonym said...

Londongirl: Turgumma, ja. Frågar du mig och mitt midjemått, eh... nej. ;-)

Bonita: Ge mig adressen kan du få ett par tre hundra stycken. Godisar, alltså!

 
At 12:17 fm, Anonymous Anonym said...

Tack, det är en snäll tanke.. men det var inte godiset jag ville åt...eller..kan du be henne vinna geisha-godis så tackar jag ja ;D

 
At 7:53 fm, Anonymous Anonym said...

Bonita: Men du vet väl att bara genom att läsa om det här i just den här bloggen, så smittar Blommans tur av sig på dig? Och då pratar vi inte bara tur i spel och dobbel, utan tur bara så där lite över lag... ;-)

 
At 5:09 em, Anonymous Anonym said...

Yey!!! Underbart! Var det därför jag lyckades ändra mitt läkarbesök till läkartelefonsamtal istället (läs: Busstrejk)

 
At 8:24 fm, Anonymous Anonym said...

Bonita: Det kan du hajja att det var! ;-) Vänta bara, det kommer säkert mera...

 
At 10:41 fm, Anonymous Anonym said...

Ha!! Det gjorde det!!! Jag får gå till en psykolog på företagshälsovården och prata om min livssituation, vilket jag inte trodde jag skulle få eftersom den mest stressande situtionen är hemma och inte på jobbet.
Jag gillar körsbärsblomman!! A lot! ;D

 

Skicka en kommentar

<< Home