fredag, juni 27, 2008

Polis, polis

Samtliga boende i vår bostadsrättsförening har fått ett nytt helgnöje. När andra sitter bänkade framför TV'n, ringer vi polisen. Vi har örnkoll på det som händer utanför vårt hus, och minsta anledning att ringa farbror blå, greppar vi luren. Nyligen var det grannen, som rapporterade öl-langning. Ikväll var det min tur. När det så uppenbart förekommer droghandel precis nedanför vårt köksfönster, kan jag liksom inte låta bli.
Så synd bara, att det tog dem 45 minuter att komma hit. Som flickan sa: "It feels so... over".

5 Comments:

At 8:02 fm, Blogger e said...

Suck, ibland känner man sig så maktlös. Men vad annat kan man göra än att ringa polisen.

 
At 8:32 fm, Anonymous Anonym said...

E: Ja, jag blir riktigt jävla skitarg, faktiskt. Ungarna som hänger här utanför är mellan 12-16 år, och köper droger mitt framför näsan på oss. Vår polis i huset, säger att enda möjligheten att försöka få bukt med det, är att rapportera minsta lilla grej... Själv vill jag gå och ta deras föräldrar i örat, eller nåt.

 
At 10:03 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Vi ringde också och anmälde när de stod nedanför vår balkong och dealade, men det enda svaret vi fick var: Tyvärr, vi har ingen bil i närheten, så vi skiter i det.

Så nu skiter vi i det.

 
At 10:14 fm, Blogger Tankevågor said...

Visst blir man galen när det ska ta sån tid! Men jag tycker absolut att man ska göra som ni och ringa! Om och om igen!

 
At 10:51 fm, Anonymous Anonym said...

Mamselamsen: Det är synd att det inte finns tillräckliga resurser för sånt här.

Londongirl: Vi fortsätter. Var så säker. Har ingen lust att min dotter ska bli påhoppad av en knarklangare utanför vårt hus. Jag blir gaaalen!

 

Skicka en kommentar

<< Home