fredag, juni 27, 2008

Löjligt om jämställdhet

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=798153

DN skriver om en undersökning som gjorts av Plantagen, där man frågat 1.100 personer vem som oftast utför de olika sysslorna i trädgårdsarbetet.
Varför gör man det här till ett inlägg i jämställdhetsdebatten? Det handlar inte om jämställdhet, det handlar väl mest om vem som tycker det är roligt att göra vad? Hade vi haft en villa med trädgård och jag älskade att klippa gräset, hade jag gjort det. Jag är övertygad om att Liten Söt Sambo hade sått en och annan morot, ärta eller blomma tillsammans med Lilla Körsbärsblomman.

Här är ytterligare ett bevis på hur bekväma media och journalister har blivit. "Oj, här kommer en pressrelease från TT, den publicerar vi, rakt av. Vi gör inga egna utvikningar från ämnet eller nystar i andra trådar. Vi fick en färdig, publicerbar text - jättebra, tack, den kör vi!".

Sluta gräv i trädgårdslandet, DN och kom igen och skapa debatt om lika lön för lika arbete eller andra viktiga ämnen, där jämställdheten behöver uppmärksammas!

Etiketter:

4 Comments:

At 11:40 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Exakt så tänkte jag också, när jag läste artikeln. Jag lät bli att skriva om det.... för jag har bloggat ilsket så det räcker den sista tiden. :-)

 
At 3:13 em, Anonymous Anonym said...

Mamselamsen: Jag har sett att du har orerat och frustat ilsket den sista tiden. Vad ligger bakom denna ilska? :-)

 
At 10:02 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

gm: Jag tror det kallas friskhet"... att helt enkelt orka bry sig. :-)

 
At 10:53 fm, Anonymous Anonym said...

Mamselamsen: Då är du definitivt frisk som en nötkärna!

 

Skicka en kommentar

<< Home