måndag, juni 30, 2008

Borta

Jag ser ofta på film. Eller, det är nog rättare att säga att jag försöker ofta se på film. Nuförtiden, sedan jag blev mamma och förälder, ser jag ofta på film men somnar precis lika ofta. Ibland somnar jag, som i fallet Arn, efter en halvtimme. Ibland lyckas jag hålla ut halva filmen, för att sedan missa själva upplösningen.
Nur har jag sett en hel film. Från början till slut. Utan att ens börja klippa med ögonen. En bra film. En väldigt otypisk amerikansk film. Dessutom är den gjord av en kille som jag mest ryckt på axlarna åt tidigare och stämplat "töntvarning" i pannan på. Filmen är regisserad av Ben Affleck och var, som Rydberg i Höjdarna sa, "svinigt bra!". Jag säger inget mer. Se den, bara!
Vadå?
Rydberg? I "Höjdarna"?
Såg ni inte julkalendern 2006?
Jösses, ni missade världens bästa! Här är det jul, även fast sommaren står i full blom!