torsdag, april 10, 2008

Lycka och olycka

Vilken fullständig omställning mina arbetsdagar genomgått! Det känns som om jag börjat på ett helt nytt jobb. Det är nästan så jag undrar hur jag egentligen skött mitt jobb tidigare...
Helt plötsligt får jag saker och ting gjorda på dagarna. Jag slipper ödsla energi på att tänka på att tömma disk- eller tvättmaskin, dammsuga eller tvätta toaletten. Jag kan koncentrera mig till 100% på att försöka göra ett bra jobb.

Det inmundigades champagne igår. Och rött vin. Och öl. Rasslade runt på Stureplan, som jag i vanliga fall håller mig långt ifrån, men det var releaseparty på ena sidan gatan och rockklubb på andra. Var klok nog att ta det lugnt med alkoholen och åka hem hyfsat tidigt, 01:20. Dagen idag har inte varit alltför tung och jobbig, även om jag känner av bubbelvattnet...

Strax innan jag lämpades av taxin, passerade vi en olycksplats. I rondellen, där krocken inträffat, stod mängder med polisbilar. En helt demolerad bil med intryckt front stod med öppen förardörr. Bredvid poliserna och bilen stod en bår. Medan den nyfikne taxichauffören sniglade sig genom rondellen, vände jag bort ansiktet. Jag såg aldrig om den gula filten täckte en kropp...

Etiketter: , ,

3 Comments:

At 8:29 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Stureplan! Jösses.... dit måste du ta mig EN gång... måste ju kolla om det är så hemskt som Millan säger... hon har varit där EN gång också.

 
At 12:24 em, Blogger e said...

Grattis till ny lokal. Och nya uppdrag. Det låter ju toppen. (Personligen hade jag inte klarat av att jobba hemifrån mer än en dag så jag är rätt imponerad över att du gjort det.)

 
At 8:31 em, Anonymous Anonym said...

Mamse: Graden av hemskhet har något med graden av berusning att göra, har jag märkt. Ju fullare, desto roligare... :-)

E: Tack. Det är toppen. Det är skönt att kunna välja; hemifrån eller från kontoret. Och jag har känt mig tre gånger så effektiv den här veckan!

 

Skicka en kommentar

<< Home