måndag, april 07, 2008

För- och nackdelar

Det är spännande tider. Nytt kontor med en mycket central och mycket förtroendeingivande adress - kom och hälsa på, vetja! (och dessutom med ofattbart billig hyra) och en eminent medhjälpare (så länge det nu varar, innan hon blommar ut och blir egen managementkonsult). Ändå kan jag inte låta bli att vara lite, lite negativ, för det är nu sån jag är, i grund och botten.

- En lokalhyra ska betalas varje månad, vare sig det finns uppdrag eller ej.
- Om jag inte tar med mig lunch varje dag, blir det skitdyrt att få mat i magen.
- Det är skönare att sitta hemma och jobba.
- Det är skitjobbigt att cykla över Skanstullsbron varje eftermiddag.

Varför är jag så'n? Ibland tröttnar jag på mig själv så att jag skulle kunna... sälja mig till högstbjudande!

- Hyran är extremt låg och ska dessutom framöver delas på två. Det räcker att jag spar in på lite onödiga utgifter så har jag tjänat in det.
- Det är bara att TA MED lunch så ofta det går.
- Det är osocialt och förtvinande att sitta hemma och jobba. Dessutom kan jag sitta hemma och jobba precis när jag vill.
- Det är inte jobbigt att cykla över Skanstullsbron varje eftermiddag. Det kallas motion och det är precis vad jag skrikit efter de senaste månaderna!

Det är alltså med spännande, och en del kluvna känslor, jag ser fram emot min nya arbetssituation... Antar att det ska vara så.

3 Comments:

At 5:27 em, Anonymous Anonym said...

Lycka till i din nya lokal gammelmamman. Att ha tydlig skillnad på jobb och hem har sina fördelar. Ett litet tips: låt datorn stå kvar på kontoret ibland.

//Michaela

 
At 10:27 fm, Blogger maruschka said...

Det kommer att gå jättebra, det är jag helt säker på, lycka till!...*kram*

 
At 6:25 em, Anonymous Anonym said...

Michaela: Tack. Det där tipset har jag redan testat. Det är kanon!

Maruschka: Tackar, tackar! Hittills känns det superbra.

 

Skicka en kommentar

<< Home