söndag, april 06, 2008

Område med dåliga vibbar

Har haft vägarna ut till Hässelby under eftermiddagen. Alltid när jag kör längs Drottningholmsvägen, slås jag av hur tråkig vägen är. Rak. Full av rondeller. Köer vid rödlysen. Jättetrist omgivning, tråkiga hus. När jag kör förbi Kristineberg, får jag dåliga ex-vibbar. När jag kör förbi Stora Mossen, får jag dåliga "här-har-jag-bott-förut-och-det-var-inte-kul"-vibbar. När jag passerar Åkeshov kommer tankarna om galna män med järnspett. Vällingby ger också trötta minnen om gamla ex och Hässelby gård tillhör också kategorin gammalt boende med olustkänslor. Och nu kan jag lägga till Blackeberg till listan. Här utspelar sig "Låt den rätte komma in" och där kan man ju verkligen snacka om ångest...

Onekligen helt fel sida av stan för min del...

2 Comments:

At 10:30 fm, Blogger maruschka said...

Låt den rätte komma in???...låter lite läskigt, eller ambivalens vid debuten kanske?...;o)

 
At 6:23 em, Anonymous Anonym said...

Låt den rätte komma in är kanonbra, åtminstone som bok. Hur den blir som film vet man snart. Var tvungen att tänka till lite vad du menade med det där med "debuten"... Men det har definitivt inte med "sånt" att göra... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home