tisdag, mars 25, 2008

Eric och hans svänggäng



Hamnade av en slump framför SVT's kortfilmsserie "Med vänlig hälsning". Har inte sett det tidigare avsnittet men vanligtvis brukar jag tycka att SVT gör bra kultur- och nöjesporträtt. Både roligt och trevligt skulle det då bli att titta på 15 minuter med herr G*a*d*d. Min väninna och kollega i branschen, tillika gift med den man som Eric åt lunch med i programmet, satt säkert och jublade under programmet. Femton minuters gratisreklam med skivaktuell artist på bästa sändningstid är ju inte direkt något att klaga över...

Fast klaga måste jag nog göra i alla fall. Såhär skriver man i presentationen av programserien:
"Filmarna XX och YY på ZZ har tillsammans skapat sex stycken högst personliga porträtt av några av Sveriges mest spännande kulturpersonligheter".

Personligt? Absolut.
Spännande? Definitivt inte!

Varför valde man att framställa honom som en trist, tråkig, trött och lite halvtöntig dussinmusiker? Efter 6-7 minuter hade jag börjat skruva på mig och gäspa.

Nej, jag väljer istället att se och lyssna på hans senaste singel "Tvåhundratusen". Den svänger ett gäng!

2 Comments:

At 3:03 em, Blogger Tankevågor said...

Ja det svänger om den! Till tvåhundratusen! :-)

 
At 9:44 fm, Blogger superkryp said...

Jag vet inte när jag tröttnade på honom (jag har aldrig varit nåt direkt fan, men...) men jag kommer fortfarande ihåg ett reportage om honom, där han bl.a. testade bågskytte i en affär (i gamla stan, tror jag). Det var mycket bra teve, tyckte jag då. Såg oxå Belindas program där han var med. Trevlig kille, det där, brukar jag tänka när jag ser honom.

Men hans musik tröttnade jag på för länge sen (men imorrn sitter jag säkert och diggar till den här låten ändå). Hi hi.

 

Skicka en kommentar

<< Home