torsdag, mars 20, 2008

Oglad påsk

Åh. Känner mig som en riktigt dålig mamma idag.
Förlåt söta Körsbärsblomman.
Förlåt att jag inte orkade gå upp klockan fem imorse och rota reda på några gamla avlagda, blommiga klänningar, förkläden och hucklen. Förlåt att jag inte orkade sminka dig röd om kinder och näsa, och små söta fräkneprickar. Och glitterrouge och röda läppar.
Förlåt att jag inte lyckades gräva fram en liten korg med fejk-ägg som jag papier-machéat hela natten. Förlåt att jag inte köpte en liten häx-kvast och tillverkade en svart, tuff häx-hatt.

Kom till dagis imorse och de fantasifulla, uttänkta kreationerna var oändliga. Föräldrarna på vårt dagis är oerhört uttrycksfulla och skapande.

Jag får bara dåligt samvete.

2 Comments:

At 1:43 em, Blogger maruschka said...

Få inte det!!!..Det kan inte vara meningen att vi skaffade dessa små älskade varelser för att hela tiden ha dåligt samvete?...Var det bestämt att de skulle vara utklädda på dagis?...jag har aldrig hört talas om påskutklädning på dagis?

Jag fick aldrig klä ut mig till påskkärring när jag var liten, och titta vad normal jag blev...eller inte, kanske...;o)
Glad Påsk på dig i alla fall!...Kraaaaam!

 
At 6:02 em, Blogger Tankevågor said...

Men vilket ståhej! Få inte dåligt samvete för sånt! Ha en skön och avkopplande helg!

 

Skicka en kommentar

<< Home