tisdag, mars 18, 2008

Ont, det gör ont...

Tillbaka i vardagsträsket igen. Med dagis, jobb, jobb, trötthet och den gamla vardagliga lunken. Det går på ett litet kick, så är man där. Idag är jag oerhört utvilad och pigg, eftersom jag somnade med Lilla Körsbärsblomman igår. Fullt påklädd somnade jag och sov hela natten. Troligen ganska välbehövligt men rätt tråkigt.

Ännu tråkigare blev det på förmiddagen idag, när det var dags för det första tandläkarbesöket på 1,5 år. Inga hål hittade han, men han plockade loss en stor plastfyllning som spruckit längst bak i överkäken. Nu har jag en stor krater i munnen som bevis på att jag var en dålig tandborstare alternativt bra godisätare när jag var liten.
Eftersom amalgam snart blir förbjudet, och plastfyllning inte är något alternativ när det handlar om så stora bettytor, har jag fått tid för att tillverka en krona. Och det kommer definitivt inte att kosta en krona, blev jag varse. Min oerhört fine och rare tandläkare gav mig dock bra rabatt och lite andra betalningsalternativ och garanterade att det i alla fall inte kommer att göra ont. Funderar ändå på total sövning. Jag skojar, jag vet att inte är möjligt och knappast nödvändigt men jag bara tycker att det är så vidrigt att gå till tandläkaren. Och bli barskrapad på kuppen.

4 Comments:

At 1:16 em, Blogger PGW said...

Bedövning när man får räkningen skulle vara kanonbra. Jag trodde jag var klar hos tandläkaren igår, men inte då, de vill fila lite till på en tand. Suck. Snart har jag finansierat hela Folktandvårdens vårfest misstänker jag. Men havregrynsgröt är ju både billigt och lättuggat. Hurra.

 
At 1:39 em, Blogger Humlan said...

Instämmer helt med er båda, även om jag inte är rädd längre så är dessa besök något som jag helst slipper... Det var länge sedan jag var där sist (varför har dom inte kallat mig???) men jag har varit hos tandhygienisten och det är inte heller gratis (men ändå mycket trevligare än tandläkarbesök).

 
At 9:19 em, Blogger e said...

Tandläkare är värdo. Det är ju i alla fall en liten tröst att det inte ska göra ont. Om det gör det tycker jag du ska vägra betala :)

 
At 10:20 fm, Anonymous Anonym said...

PGW: Så sant, så sant det är om bedövning vid fakturamottagandet. Men dom stackarna på Folktandvården behöver väl annat än läkarsprit till festerna...

Humlan: Ring och kolla med dem! Det kan bli ännu dyrare annars...

E: Mmm. Värdo var ordet. Sen vet jag inte om jag litar på honom, när han säger att det inte gör ont. Jag förväntar mig att allt hos tandläkaren gör ont, så fort jag gapar...

 

Skicka en kommentar

<< Home