måndag, mars 24, 2008

Dags igen

Har haft en skön och ganska slapp påsk, som haft födelsedagskalas, rumsbyte och middag med vänner på agendan. Mysigt var det, ända tills imorse. När jag kom upp i köket hörde jag Liten Söt Sambo vråla tarmarna ur sig inne på toaletten (vad är det som gör att killar l-å-t-e-r så mycket när dom spyr?). I lördags var vi hembjudna till goda vänner, vars tvååriga dotter gjorde likadant samma morgon. Dom trodde att det berodde på allt påskgodis hon ätit, eftersom det bara hände en gång, men nu börjar jag ana att det kanske trots allt var en liten, liten bacill det handlade om. Den där vidriga, hemska, äckliga bacillen som jag inte, inte, inte vill ha i mitt hus.

Liten Söt kom just flåsande och stånkande upp för trappan (han har nedervåningen för sig själv idag). Dags igen. Åh, vad jag önskar att vi hade haft två toaletter i det här läget.

Idag tänker jag bara goda, friska, snälla tankar.
Och håller tummarna att varken jag eller Lilla Körsbärsblomman drabbas.

Etiketter: ,

2 Comments:

At 11:04 fm, Blogger Tankevågor said...

Oj, oj, oj! Nu håller jag tummarna för att du och Lillan slipper bli sjuka! Vet ju hur mycket du avskyr det här.
Vädra mycket!
Be honom städa toan, osv....

 
At 11:55 fm, Anonymous Anonym said...

Londongirl: Tack för tumhållningen. Här vidtas alla förebyggande åtgärder som bara går. Grovrengöring, vädring, inget hångel på flera dagar, Lilla Körsbärsblomman leker med granntjejen, jag håller mig på övervåningen... Vore inte kul att avsluta påsken på toa. Så fortsätt håll tummarna, söta du!

 

Skicka en kommentar

<< Home