måndag, februari 04, 2008

Känslor om barn

Jag har skrivit om det förr. Vissa dagar skär det som tusen knivar i mig för att vi inte lyckats göra något syskon till Lilla Körsbärsblomman. Den lilla talgdanken dök ju upp till slut varför det blivit så, men den dök upp försent för att göra något åt det. Jag vill och törs inte bli gravid vid snart 47 års ålder. Hade jag fattat för 3 år sedan, hade jag tagit itu med det, men inte nu, det är på tok för mycket som kan gå snett.

På vägen hem från dagis berättade jag om en bekant som eventuellt skulle behöva barnvakt. "Då får jag vara storasyster en stund..." sa hon och såg lycklig ut.

Där satt jag, med tårarna stigande i ögonen, med kroppen full av känslor. Toppa det sedan med det negativa besked jag fick från vårt förstaval för sexårsverksamhet/skola idag - no no no, ingen rolig dag.
Ska avsluta den med ett föräldramöte på dagis. Vi får se hur dagen slutar...

Etiketter:

1 Comments:

At 8:23 em, Anonymous Anonym said...

Vad kan gå snett?? Vill man så vill man. Åldern för att skaffa barn avgör man själv. Ingen annan!!!! Det skriver jag inte för att strö nån salt...."Morskan"
http://ridgruppen.blogg.se

 

Skicka en kommentar

<< Home