torsdag, januari 31, 2008

It's about time

Bilden på Nilfisk'en är lånad från InwarehouseTrots att vi dammsuger ett par gånger i veckan...
Nej, nu ljög jag. Den här veckan, när jag varit gräsänka kan jag inte påminna mig att jag plockat fram dammsugaren en enda gång. Jag har tänkt dammsuga, men det har inte blivit av. Veckan har bara varit så full av "ska-bara"-grejer.

Det var inte vad jag ville ha sagt. Jag ville bekänna. Jag ville berätta, att jag nog aldrig sett så mycket damm i den här lägenheten. Anledningen är två hårande monster som stryker omkring och fäller. Överallt. (Och nej, även om Liten Söt Sambo och jag är hyfsat håriga, är vi inga monster. Vidundren ifråga har fyra ben och dreglar när dom spinner).
När man går lite för hastigt genom rummen, virvlar det upp något som liknar dom här "gräsbollarna" som brukar rulla runt i amerikanska ödemarkerna när det blåser.Dom kallas självklart något, men just nu kommer jag inte på vad. (Uppdaterad: Tack Snigel! Visst heter dom 'tumbleweeds'!)

Shit, vår lägenhet har förvandlats till amerikansk ödemark.
Det är så dammigt, så jag får nysattacker.
Man kanske skulle städa lite på lunchen?

Lite totalonödig trivia om Frk Gammelmamma: En tidigare kollega och arbetskamrat gav mig smeknamnet Nilfisk. Vi har inte på något som helst vis varit intima med varandra (ojoj, så långsökt och väldigt fräckt, jag vet inte om jag ska hoppas eller inte hoppas att ni stackare som läser hängde med på den...), så det var nog så att han gjorde en liten vidareutveckling av mitt efternamn.

Etiketter: , , ,

2 Comments:

At 12:52 em, Anonymous Anonym said...

De där "gräsbollarna" heter "tumbleweeds" i original, men jag vet inte vad de heter på svenska.

 
At 12:56 em, Anonymous Anonym said...

Snigel, du är en darling. Nu slapp jag gå och fundera på det hela dagen! På svenska kan vi kalla dom, åtminstone i mitt fall, dammråttor.

 

Skicka en kommentar

<< Home