fredag, februari 01, 2008

Smått och gott

Det är skönt att det är fredag.
Det är skönt att ha en Liten Söt Sambo i huset igen, även om han fortfarande är ganska sömnig om kvällarna. Skönt att höra LSS och LK sitta och småprata i vardagsrummet medan jag sitter och knappar på datorn.
Det är skönt att åtminstone ha hunnit städa badrummet idag. När jag och Lilla Körsbärsblomman kom hem från dagis/fredagshandlande, hade LSS dragit ut badkaret från väggen och stod på alla fyra och försökte frenetiskt gnugga bort den vidriga beläggningen på golvet. Nu är den borta och det doftar gott därinne igen.

Nu tänker jag koppla ur, koppla ner och koppla av.

Avslutar med ytterligare en musikalisk trudelutt: mitt under badrumsstädningen kom Lilla Körsbäret in och gnolade lite: "åhå, de' e' så gott, de' e' så gott igen...". Om än inte helt rätt i refrängen, så... Peter LeMarc på min ära. Och jag gillar inte ens Peter LeMarc...

2 Comments:

At 10:07 fm, Blogger Tankevågor said...

Åh vad skönt med ett städat badrum! Jag tror jag ska göra som Battis och skaffa någon som tar hand om det....här finns ingen som hinner med.
Ha en skön helg!

 
At 1:44 em, Anonymous Anonym said...

Londongirl: Du anar inte... Det är himmelriket! :-) Att låta någon annan ta hand om det hade ju varit rätt skönt. Frågan är om jag hade VELAT att någon sett hur illa ställt det var...

 

Skicka en kommentar

<< Home