tisdag, januari 29, 2008

Det var inte bättre förr...

Har just insett att jag aldrig någonsin kommer att kunna bli politiker, eller något annat som gör att man skulle hamna under offentlig lupp. Jag har på tok för mycket skelett i garderoben.

Jag har druckit, jag har rökt, jag har härjat runt med grabbar och på andra sätt betett mig och levt nära gränsen för vad som är riktigt lagligt och rumsrent. Tänker tillbaka på tonåren och får en riktig sån där skämselattack; ett par saker där långt, långt bak i minnenas mer förbjudna salar får mig att rodna riktigt ordentligt. "Tänk om mamma visste...".

Både hon och pappa visste ändå en hel del, såg konsekvenser och deltog i sanering. Men de visste definitivt inte allt.

4 Comments:

At 7:43 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ärligt talat tror jag inte de ville få reda på allt. =)

 
At 11:00 em, Anonymous Anonym said...

Mams: Det ville dom definitivt inte! Men idag berättar jag gärna för min mamma om dumheter jag gjorde när jag var nybliven tonåring. Och hon himlar med ögonen, suckar och håller för öronen...

 
At 10:34 em, Blogger Batbut said...

Men Du... Du har väl inte betalat svart för städning? Det är ett major crime i den svenska fiskdammen.. allt annat överlever man även som politiker *s*

 
At 11:03 fm, Anonymous Anonym said...

Batbut: ...men... jag har tagit emot svarta pengar som barnvakt. Det är ju inte heller något som ger guldstjärna. Fast det kanske är mer missgynnsamt för dom som betalade mig?

 

Skicka en kommentar

<< Home