tisdag, februari 05, 2008

Kludd med finess

Jag är så imponerad av Lilla Körsbärsblommans teckningar!
Med tanke på att hon bara är fem år gammal, är detaljrikedomen fascinerande.

Klicka på bilderna för att se dem större.

Här har vi Pokemon-gänget!

Nästan hela Disney-prinsess-bunten ("jag glömde rita Ariel, mamma!").
Kolla in snabelskorna på Jasmin från Alladin-sagan!
Man kan nästan se att hon alltid börjar från höger, detsamma gäller när hon skriver - från höger till vänster (och hon är dessutom vänsterhänt).



Den här ritade hon när hon och hennes pappa var på hockey i Globen i helgen. Hon vägrade sitta inne på arenan (dom hade biljetter mitt i klacken, så jag förstår henne verkligen) så dom bänkade sig inne i en av restaurangerna. Hon ritade och pappa hejade på favvo-laget.
Återigen - Pokemon!

5 Comments:

At 11:06 fm, Blogger Gagga said...

Åh vad jag blir lycklig när jag ser dessa bilder!!!! Underbara!!!! Hälsa lilla Körsbärsblomman att hon är jätteduktig. De största genierna ( da Vinci tex) är vänsterhänta. Det är naturligt för vänsterhänta att börja rita från höger. Se till att hon alltid har bra ritmaterial till hands. Detta är ju en lysande start!!!!
Hälsar bildfröken Gagga

 
At 7:44 em, Anonymous Anonym said...

Gagga: Underbart med beröm från en riktig fröken! :-) Nästan som en stjärna i kanten. Jag älskar hennes sinne för detaljer. Nyligen ritade barnen båtar på dagis. Hon var den enda som ritade galjonsfigur i fören på båten...

 
At 1:41 em, Blogger RANA said...

Vilken talang. Man blir verkligen glad av dem. Om min tjej (som dock är några år yngre än din) hade ritat dessa bilder, hade jag sprungit runt i stan med bilderna över huvudet och ropat "Kolla, kolla, kolla vad min unge kan".
:-D
Förtjusande!!!

 
At 4:54 em, Blogger Klimakteriehäxan said...

Jag säger bara: SPARA. Man blir väldigt glad om ett antal år när man tittar på dem igen. Jag vet!

http://klimakteriehaxan.blogspot.com/search?q=konstskatt

 
At 12:21 fm, Anonymous Anonym said...

Rana: Tack. Du kan ju bara gissa! Dom åker fram så fort någon vågar sig in här! Brevbäraren, tvättmaskinreparatören, grannarna...

Klimakteriehäxan: Japp. Här ska sparas!

 

Skicka en kommentar

<< Home