tisdag, januari 01, 2008

Eftertanke

Oj, vilken bloggtorka jag lider av.

Jag är totalt ointresserad av att sätta mig vid datorn. Jag vill suga ur det gottaste ur dom tre lediga dagarna jag har kvar och fortsätta göra det vi har gjort så bra i över en veckas tid nu - absolut ingenting!

Jul och nyår blir på något sätt alltid eftertankens tid, åtminstone för mig. Man gör avslut. Man blickar tillbaka, samtidigt som man försöker skåda in i framtiden. En nära väns mamma gick bort i julhelgen; plötsligt sker saker som man egentligen bara vill blunda för och inte låtsas om. Ledsamma saker som sätter igång alla möjliga tankekedjor och gör en nedstämd och låg.

Härom kvällen, när jag inte kunde somna, låg jag och tänkte på förra sommaren, när pappa dog. Plötsligt insåg jag att jag inte skrivit och tackat prästen för hans stödsamtal och fina ord under minnesstunden. Jag vet inte ens om det är sånt som man förväntas göra, men det är något jag känner att jag vill.
Jag antar att ett tack alltid är välkommet, även om det kommer ett och ett halvt år försent?

...och så, ja visst ja...

Gott Nytt År!

3 Comments:

At 5:57 em, Blogger Humlan said...

Jag tror absolut att du gör rätt i att tacka. Jag tror att det skulle vara uppskattat och att han förstår att det kan glömmas bort mitt i det kaos som ofta blir vid ett dödsfall.

God fortsättning på det Nya Året!

 
At 9:14 em, Blogger Cornelia said...

Göra ingenting och ha tid att tänka... det är skönt... rensa också...
Hoppas 2008 blir ett bra år för dig!

 
At 5:28 em, Anonymous Anonym said...

Humlan: Tack detsamma. Jag ska sätta mig och skriva snart. Ett riktigt brev, bara en sån sak... :-)

Cornelia: Gott nytt år till dig!
Jag hoppas det blir ett bra 2008 för dig också! Och att vi ses.

 

Skicka en kommentar

<< Home