onsdag, december 19, 2007

Teknikens (vid)under

Prylar ska funka, det måste finnas någon slags lag på det.
Säger jag "ja, tack" till en nyanskaffning av teknikaliteter, ska skiten funka! Dessutom borde dom som installerat andra teknikaliteter, till samma jäkla tre hål i väggen, veta hur dom ska installeras, och inte knåpa ihop dom lite som dom känner för just precis då.

Jag sa, efter viss tvekan, ja tack till telefoni via "tre-hål-i-väggen"-förfarande. När jag skulle koppla in modemet, fann jag till min förvåning att digital-tv-boxen genom någon avancerad anordning, var inkopplad i "data"-hålet. Efter viss assistans från en lika förvånad kundtjänst installerades modem och telefon. "När modemet har hämtat nödvändiga data, lyser alla lampor med ett fast sken. Det brukar ta 10 minuter men kan ibland ta upp till en timme".

Nu har en grön, envis jävla lampa blinkat i 1,5 timme. Den vägrar sluta.
Och jag är så på vippen att bli en riktig surkärring. Just nu vill jag bara kasta ut alla elektroniska dumma apparater genom fönstret och skrika "det var bättre förr!".

Etiketter:

2 Comments:

At 10:38 em, Blogger e said...

Tacka vet jag brevduvor ;)

 
At 11:04 em, Anonymous Anonym said...

E: ...och röksignaler!

 

Skicka en kommentar

<< Home