fredag, januari 11, 2008

Om idoler

Amanda Jensens (eller om hon stavar Jenssen?) nya singel har smetat sig fast i huvudet på mig. "Money makes the world go 'round, people will be people, always".
Låten är bra, riktigt bra - en skön Amy Winehoue-pastisch. Henne har jag däremot lite svårt för. Kan inte riktigt se var den där utstrålningen och charmen sitter. Å andra sidan såg jag inte ett avsnitt av Idol, så jag borde nog egentligen inte uttala mig. Men kan inte någon hugga in ett spett i ryggen på henne? Hon har ju hållning som en säck hö...

Etiketter:

4 Comments:

At 9:50 em, Anonymous Anonym said...

Amanda ja... har kollat till och från på Idol... Tyckte hon gjorde en kanonbra audition, men sedan var det väl lite upp och ner och fram och tillbaka... Fast jag gillar henne bättre än Marie som vann... Jag gillar udda röster som inte låter som alla andra och det kan man väl säga att Amanda gör :) Men jag förstår inte riktigt heller var utstrålningen sitter...

 
At 9:51 em, Anonymous Anonym said...

Glömde säga att det var jag som skrev... :)

//M eller Mimmi om man så vill

 
At 2:37 em, Anonymous Anonym said...

Kan du inte köpa boxen och följa hennes utveckling?
Hon växer.

 
At 8:36 em, Anonymous Anonym said...

Mimmi: Jag håller med dig om att hon har en udda och speciell röst och på plast låter det bra. Live är hon oerhört svajig och det låter inte alltid helt bra... Antar att det kommer med rutin och säkerhet.

Sandra: Du skämtar, eller hur? Jag, en Idolbox? Nae, inte om dom så slängde den efter mig. Tyvärr.

 

Skicka en kommentar

<< Home