onsdag, januari 09, 2008

Bandad direktsändning

Idag har jag varit på artistuppdrag, TV-inspelning närmare bestämt.

Live on tape. Det betyder att tv-programmet bandas men att intervjuer, prat och framträdanden sker framför kameran som om det vore en direktsändning. Inga omtagningar. Stress och nedräkning. Inga toalettbesök eller några snabba bloss i reklampausen.

TV-studior brukar ofta betyda mycket testosteron. Nästan inga tjejer eller kvinnor närvarande. Jo, en av kameramännen var kvinnor. En kamerakvinna. Och makeup-artisten var dam. I övrigt var det jag, sju medlemmar i bandet och ett helt produktionsteam fyllt av testosteron.

Min artist gjorde bra ifrån sig. Tittade ni på TV 8 klockan 22:00 kunde ni se hur han gav en del avsnoppande svar på dumma frågor. Den gästande författaren verkade vara en skön kille, måste erkänna att jag inte hört talas om honom tidigare.





Den gamla bambi-rekvisitan fick bereda plats för den nya, tjusigare.


Tjusig rekvisita. Kaninerna, eller är det harar, är direkt hemkomna från Bali.



Det repas.


Och så snackar man ihop sig lite om basgångar, bryggor och medhörning.


Den "välklädde smörsångaren" från Dalarna är glad och entusiastisk.


Live on tape.



...och herr programledare smuttar på sitt kaffe. Jag var mest rädd att hans stol skulle trilla över den decimenterhöga kanten bakom honom.

4 Comments:

At 9:10 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jäklar.... missade.

 
At 7:51 em, Anonymous Anonym said...

Vad är det du jobbar med egentligen? Jag blir hemskt nyfiken... :)

//Mimmi

 
At 11:37 em, Anonymous Anonym said...

Mams: Repris i helgen.

Mimmi: Klicka på etiketten "Jobbsnack" så kanske du kan klura ut det till slut... :-)

 
At 9:46 em, Anonymous Anonym said...

Ja du... låter som att du är typ manager av något slag... ? En amatörgissning... :)
//M

 

Skicka en kommentar

<< Home