söndag, januari 13, 2008

Fri?

Rökfri. Tretton dagar nu.
På fredag stundar den där stora radiofesten i Göteborg, och jag har nog mer eller mindre tänkt att jag kommer att bryta rökfriheten då, nästan bestämt det, eftersom jag vet att min karaktär går käpprätt åt pipsvängen i kombination med alkohol och roliga, festglada (rökande) typer.
Nu, tretton dagar senare känns det som om jag hellre vill låta bli, jag kan ju i alla fall testa. Bunkra med plåster, tuggummi, snus och tuggtobak. Försöka ha kul utan nikotin.

Vi får se hur det blir. Faller jag för de förföriskt viskande demonerna som sitter på ena axeln, eller ska de änglalika keruberna med gloria på den andra ta hem spelet? Spänningen är olidlig.

3 Comments:

At 8:23 em, Blogger Cornelia said...

Stå ut, stå emot. Det är värt det i längden. Jag ver att det går att vara f.d. rökare och ändå kunna njuta av mat och dryck och ha roligt.

 
At 8:33 em, Blogger e said...

Du har varit så himla duktig. Jag hejar på keruberna!

 
At 10:25 em, Anonymous Anonym said...

Cornelia: Jag ska försöka, jag lovar. För att citera en gammal slagdänga: "Just idag är jag stark...".

E: Åh, tack! Du kan heja på mig, för fortsätter jag trycka i mig Daim i den här takten, kommer JAG att se ut som en kerub...

 

Skicka en kommentar

<< Home