fredag, oktober 26, 2007

Dagens kiss- och bajshumor

Var på spelning igår. En fascinerande, karismatisk tjej med en röst som är helt outstanding. Jag älskar människor som mer eller mindre bara öppnar munnen, och ut kommer - utan någon som helst ansträngning - en stark, härlig stämma!

Trummisen såg extremt bekant ut, och under hela spelningen satt jag och försökte klura ut var vi setts. Så småningom började det klarna och efter spelningen var jag tvungen att kolla om det stämde. Följande, något bizarra ordväxling utspelade sig:

- Adam, nu kommer jag att fråga dig en fråga som kanske känns lite konstig.
- Shoot!
- Har du någonsin spelat trummor utklädd till ett djur...
- Japp. Sköldpadda. Och så har jag varit jätte-hjärna...
- Jag visste det!
- Jag känner igen dig också, var du med i Bajskorvskören?

Och nej, jag var inte med i Bajskorvskören.
Däremot jobbade jag på det skivbolag som spelade in skivan. Jättehjärnan och The Allstar Bajskör stod nere i vår källare och sjöng om hur tråkigt det var att vara en bajskorv och bli nedspolad i toaletten. Bajskorvar har ju också känslor...

Etiketter:

3 Comments:

At 9:01 em, Blogger PGW said...

Ibland undrar jag lite över ditt yrke ;-)

 
At 9:15 em, Anonymous Anonym said...

PGW: Ska jag säga som det är, gör jag det själv emellanåt...

 
At 6:53 em, Anonymous Anonym said...

Good words.

 

Skicka en kommentar

<< Home