torsdag, juli 12, 2007

Low

Känns virrigt och lätt ångestladdat i huvudet. Tankarna känns som kliande, lätt irriterande myggbett och det är fel på allt.
Jag är sur över att jag är den enda i familjen som har körkort, när vi har lovat att vattna svärföräldrarnas blommor, jag är sur över att jag måste jobba, sur att jag inte har semester förrän i mitten av augusti, sur över att det kommer att bli lite kärvt ekonomiskt fram till dess, sur över att jag och sambon knappt hinner prata med varandra. Allt känns fel.

Skönt att det mesta brukar lösa sig och att det dåliga humöret brukar ge sig på bara några timmar, men just nu känns det bara pest.

Etiketter:

5 Comments:

At 8:11 em, Blogger Humlan said...

Hmmm... jag skulle nog inte heller vara på världens bästa humör. Mao, jag förstår dig!

 
At 10:54 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Tack! Det känns redan bättre. Förståelse känns bra.

 
At 11:25 fm, Anonymous Anonym said...

Tja, vissa dagar förändrar man inte världen :)

 
At 9:32 fm, Blogger Batbut said...

Det är bara att vänta ut skiten, att kunna acceptera att idag är Du inte på topp. Tillåta Dig att vara en surkäring ibland, för det måste man få vara. Det jobbiga är att trycka undan den negativa känslan. Bättre att släppa fram den så går det fortare över

 
At 8:53 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Du har så rätt. Och ibland är det riktigt skönt att vara sur och grinig. Åtminstone efteråt.

 

Skicka en kommentar

<< Home