lördag, april 28, 2007

Fått någon form av jobberbjudande. "Vi behöver folk till vår mediebyrå, kan du inte söka?".
Visst lät det där hon sa om att hon helt plötsligt fått en oväntad bonus ganska lockande, en bonus som hon inte alls hade räknat med och nu skulle bjuda familjen utomlands för. Visst lät det bra att kunna komma och gå som man ville, affärsresor till amerikanska storstäder...
Men jag vet inte. Jag tror jag skulle känna mig som en katt bland hermelinerna om jag tog anställning på mediebyrå. Jag skulle inte kunna gå till jobbet med stripigt, otvättat hår och slitna jeans. Jag skulle bli tvungen att bli något som jag inte riktigt känner mig bekväm med.
Så jag fortsätter nog själv ett tag till.

Etiketter:

2 Comments:

At 3:00 em, Blogger Humlan said...

Och framförallt; Fortsätta VARA dig själv!
Även om man har ett privat- och ett yrkes-jag, så måste man ju ändå känna att man är även yrkesjaget. Och känner du dig som en katt..., så beror det ju inte på stripigt hår utan på att yrkesrollen är för lite DU.
(bonus är ju inte allt, arbetsglädje vill man ju också ha!)

 
At 9:34 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Du sätter ordet så precis!

 

Skicka en kommentar

<< Home