torsdag, april 19, 2007

Jag - en åsiktsmaskin

Bloggproppen verkar ha gått ur mig. Jag formligen vräker bloggar ur mig...

Såg - eller rättare sagt lyssnade till, eftersom jag satt vid datorn samtidigt - ett program på SVT häromkvällen. Man diskuterade tiggeri och det var rätt hätsk stämning i studion, vad jag kunde höra. Jag lyssnade och tittade inte speciellt engagerat men en sak som slog mig var: hur ska man någonsin sakligt kunna debattera, när man direkt blir angripen med orden: "du har den mest fruktansvärda människosyn jag någonsin upplevt!"...

4 Comments:

At 3:15 em, Anonymous Anonym said...

Nej oj förlåt, hur vart det nu då? Letade en automatisk läggtillsomfavoritknapp och råkade klicka på FLAGGA utan att veta vad man gör när man flaggar, hemskt hemskt ledsen hoppas det inte ger dej problem!

 
At 6:09 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Göta: Flagga? Que? Har ingen aning om vad det betyder. Jag bara bloggar, jag... Men några problem ger det mig säkert inte. Det finns värre saker... :-)

 
At 7:27 em, Anonymous Anonym said...

Ja, det är en konst att kunna debattera sakligt utan personangrepp. Jag tillhör en skara som lätt hoppar på andra istället för att vässa argumenten....Något att träna på kanske?
Hälsningar

Bisse
(bissesplats.blogspot.com)

 
At 8:30 em, Blogger rolfner said...

Ja, det fick jag höra när jag hävdade att alla hemlösa faktiskt inte VILL ha en fast bostad. De vill inte in i systemet helt enkelt och det kan vissa bara inte få in i huvudet. Men jag kom i samspråk med en kille som sålde Situation Stockholm och han sa det. Att det förekommer. Är det verkligen så svårt att förstå? Inne i systemet ställs alltid krav. Vissa gillar inte det. De föredrar att sköta sig själva och ja - visst - tigga.

Detta är inte pk. Detta är en hemsk människosyn. I alla fall i Sverige...

 

Skicka en kommentar

<< Home